První dvouhlavňový lehký tank, Type 60 Proto 4, ve hře World of Tanks
i Zdroj: wargaming.net
Článek První dvouhlavňový lehký tank, Type 60 Proto 4, ve hře World of Tanks

První dvouhlavňový lehký tank, Type 60 Proto 4, ve hře World of Tanks

ThelvynCZ

ThelvynCZ

Na ruském serveru se objevil první dvouhlavňový lehký tank. Testo stroj by se měl v podobné podobě objevit i na EU serverech. Bude k něčemu?

Reklama

Typ 60 Proto 4 je prémiový japonský lehký tank (LT-8), který ve hře zaujme především svým dvoudělovým lafetem, nízkým profilem a vynikající kamufláží. Přestože historicky šlo o samohybné protitankové dělo, ve hře je zařazen mezi lehké tanky – díky mobilitě, slabému pancéřování a průzkumnému charakteru.


Proč je Typ 60 Proto 4 ve hře lehký tank?

Ve skutečnosti šlo o samohybné dělo s bezzákluzovými puškami, ale ve hře jeho mobilita, nízký profil a role průzkumníka odpovídají spíše kategorii light tank. Naštěstí tak nejde o těžkopádné samohybné dělo, ale o obratnou, nenápadnou platformu pro přepadovou střelbu.


Výhody Typ 60 Proto 4

Dvoudělový lafet – možnost rychlého dvojvýstřelu.

Vynikající kamuflážní hodnoty – ideální pro pasivní i aktivní průzkum.

Dobrá deprese a elevace hlavní (UVN) – střelba z nerovností či krytu je hračka.

Nevýhody

Omezené horizontální náměry (UGN) – vyžaduje časté natáčení celého podvozku.

Minimální pancéřování – vozidlo je v podstatě papírové.

Backup vozidlo – vyžaduje opatrné hraní a využívání krytu.


Historické pozadí Typ 60

V 50. letech pověřily Japonské síly sebeobrany domácí firmy vývojem nového protitankového vozidla. Výsledkem byla série prototypů se dvěma bezzákluzovými kanony.

1956 – první prototyp Komatsu, další od Mitsubishi

následoval třetí a čtvrtý prototyp

1959 – Komatsu postavila tři kusy finální verze

po úpravách byl přijat do služby jako Type 60 Recoilless Gun

Charakteristickým prvkem byla zdvihací centrální část věže, která umožňovala větší elevační úhly a střelbu z krytu bez vystavení celého vozidla. Tento koncept se osvědčil natolik, že Type 60 sloužil až do roku 2000.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama