Jaké jsou T-54 prototyp a M56 Scorpion?
i Zdroj: WoT.cz
Článek Jaké jsou T-54 prototyp a M56 Scorpion?

Jaké jsou T-54 prototyp a M56 Scorpion?

Excalibur.cz

Excalibur.cz

Reklama

Ve druhé itineraci testu aktualizace 9.7 se objevily dva nové premium tanky, sovětský střední tank 8. úrovně T-54 first prototype a americký stíhač tanků 7. úrovně M56 Scorpion. Pokud nemáte stažený test a zajímá vás, jaké tyto dva tanky jsou, udělali jsme pro vás krátký soupis předností a negativ těchto dvou strojů.

Předně dvě tak trochu technické drobnůstky: Zajedno zde nejde o zevrubnou recenzi, takovou, jaké dělám na youtube, neodehrál jsem stovky bitev s těmito stroji, proto ani hloubka recenze nebude taková a vydávám to jen tady, textem. Zároveň, jak asi víte, test server je vhodný ke všemu možnému, jenom ne k testování tanků. Část lidí hraje bez ohledu na výsledek, další část jsou začátečníci, kteří si chtějí “osahat” nějaký vysoký tier, protože v garáži se jim blýská maximálně KV-1. Všude okolo létá gold a nikdo se netrápí s výdělečností. I proto těch pár zbylých nebožáků, kteří chtějí skutečně něco otestovat v bitvě za podmínek, co nejvíce připomínajících provoz na reálném serveru, je v drtivé menšině.

“Premiová” politika Wargamingu
Pominu tentokrát klasické hořekování nad drahotou a snahou WG nás odřít na kůži. Protože, možná se budete divit, já novou politiku nasazování premium tanků do hry schvaluji. Pokud WG došel k názoru, že hlavní devízou prémiového tanku by neměl být omezený matchmaking, ale to, že je ten tank v něčem jiný, speciální, můžu jenom zatleskat. Nedělám si iluzi, je mi jasné, že za tím jsou určitě hlavně problémy se servery, které se zbytečně zadýchávaly při sestavování bitev s tanky, které mají omezený, nebo dokonce VIP matchmaking. S povděkem ale kvituju, že s tím, jak všechny nové premium tanky mají úplně standardní nasazování do bitev, přestal WG premium tanky šidit. Připravovaná osmičková IS-5 tak má penetraci hodně přes 200, což bude proti desítkám potřebovat.

No a totéž potkalo i dva dnešní premiáčky, T-54 first prototype (oficiální český název ještě neznáme) a M56 Scorpion. Oba mají úplně standardní matchmaking pro své tiery, M56 se bude dostávat do devítek, T-54 do desítek. Nuže, pojďme na ně. Sepíšu vám, jak se mi s nimi hrálo, charakteristiky si můžete přečíst jinde.

M56 Scorpion (charakteristiky zde)

Jaké jsou T-54 prototyp a M56 Scorpion?
i Zdroj: WoT.cz

Jako úplně první vás napadne, že je to inkarnace Hellcata. Americké 90mm dělo je roztahané od šestek až po devítky a zde to není jiné, obligátní DMG je 240, přesně totéž, jako má Hellcat. Stejně jako Hellcat i Scorpion má otočnou věž a stejně jako Hellcat je svižný a nemá skoro žádný pancíř. Ovšem zde podobnost končí, aby taky ne, když jeden je šestka a druhý sedmička. Co vás při hře jako první překvapí nepříjemně, je rozsah otáčení věže. Ten bohužel není 360°, jako u Hellcata, nemůžete věží točit dokola. Přesné stupně jsou pouze 30° na každou stranu a já bych tipoval, že to nebude o moc víc, než má bezvěžová T28 Concept. Samozřejmě tím máte omezenou možnost sednout do keře a kempit.

Další věc, které si všimnete, je velmi příjemná penetrace. Sedmičkové tanky jsou pro vás papír všechny do jednoho, osmičky pářete také bez větších problémů. Na devítky jsem nenarazil, ale řekl bych, že 219 nebude mít větší problém ani s nimi a když už, tak 275 s goldem by vám mělo posloužit dobře. Do třetice je příjemným překvapením (i když se o ní z dříve uniklých charakteristik vědělo) velmi slušná rychlost. Scorpion je sedmitunový střízlík a tak akceleruje velmi svižně. Maximálka sice není “skautovací”, ale přesto stroj působí dojmem dobré pohyblivosti.

Snad jen s jednou výjimkou a tou je věž, resp. kanón a ten alobal na něm, co si hraje na pancíř. Jeho posun do stran je velmi pomalý a to až tak, že budete ještě s láskou vzpomínat na rychlost otáčení věže na Hellcatovi. Zde se 100% uplatní taktika otáčení celého tanku při držení pravého tlačítka myši, díky které se zafixovaný otáčí rychlostí podvozku, která je třikrát vyšší. Samozřejmě za cenu zrušení všech bonusů, které má stacionární vozidlo.

Pokud jde o styl hry, samozřejmě jako první vás napadne stroj osadit kamufláží a binokuláry a kempit. Jak vidíte, já na tom bincle vozil, ale jsem na vážkách. Mít to o deset metrů větší dohled (360), dám na to 100% optiku, ale takhle, s pouhými 350, což na stroj, stojící v keři, opravdu není bůhví co, jsou možná binokuláry lepší. Zároveň se ale připravte na to, že pokud si nenajdete opravdu strategickou pozici, budete často přeměřovat a binokuláry se vám budou často vypínat.

Suma sumárum se mi tenhle stroj líbí a budu jen čekat, kolik bude stát (dá se očekávat 3000 – 4000 goldů). Má sice řadu nevýhod, z nichž největší je absence pancíře a malý a pomalý odměr děla do stran. Luxusní základní penetrace 219 to však podle mě všechno přebíjí. Navíc – pro všechny, kdo si nevyjedou v individuálních misích T28 Concept, je to stále jediný premiový americký stíhač a tak jediná možnost, jak cvičit posádku (zde pouze čtyřčlennou) na tyto stroje.

T-54 first prototype (charakteristiky zde)

Jaké jsou T-54 prototyp a M56 Scorpion?
i Zdroj: WoT.cz

Cokoli se ve World of Tanks jmenuje T-54, nebo nějak podobně, nebo je na tomto tanku postaveno, má o zájem předem postaráno – a Wargaming to dobře ví. Je to tak s Type 59, T-54, T-55A, T-54 ltwt a nejinak tomu bude i s T-54 first prototype. Už na první pohled je vidět, že je to vlastně T-44 se slabším motorem a 100mm kanónem. A protože všichni srovnávají s devítkovou T-54, všímají si právě zejména charakteristik kanónu a pancíře.

Pokud jde o armor, ten je velmi slušný, jak se na T-54 patří. Předek dingá podobně, jako na devítce, boky ještě o něco víc. Věž je jiná nejen charakteristikami, ale i tvarem, nicméně protože jste o tier níž a potkáváte například šestky, dingáte i na věži, zejména zepředu a zejména od nižších tierů. Kanón D-10 samozřejmě není a ani nemůže být ten z T-54, zde máte verzi, podobnou spíše T-54 ltwt., tedy penetrace 175 a DMG 250. Oproti devítce je obojí znatelně méně, ale ani to není tolik znát.

Co znát je, je rychlost a obratnost. Ta se s T-54 srovnat opravdu nedá a i když to v žádném případě není taková tragédie, zapomeňte na to, že budete létat po mapě a hasit požáry, jako s T-54. Řekl bych, že pohyblivost je ještě tak v mezích, které jste u středního tanku ochotni akceptovat. Na rovince budete normální, vcelku svižný střeďák, kde nastane problém je špatný terén (mapy Bažina, Lakeville v údolí apod.) a pak v jízdě do kopce. Asi vás nepříjemně překvapí, když na Himmelsdorfský hrad pojedete rychlostí 13 km/h.

Suma sumárum se na tenhle tank dívám komplexně a musím říct, že se mi celkem líbí. Nějaký čas už uvažuji o svižnějším premiáku na osmičkový stronghold a doposud jsem vybíral pouze z Panthera 88mm a FCM 50t. Francouze nejezdím a protože ten tank nechci tahat na public, padá pro mě jinak velmi významný argument pro koupi FCM v podobě omezeného MM. Panther je zase sniper a já na stronghold potřebuji spíše flankera. T-54 first prototype, jakkoli to není úplně nejsvižnější tank, možná mým rozhodováním docela zamíchá, zejména pokud bude za cenu, podobnou Pantherovi. Dost vydrží, pohyblivost je ještě stále na hranici akceptovatelnosti a navíc do něj mám celou řadu kvalitních posádek na trénování.

Vcelku spokojen jsem tak s oběma novými premiáky, s oběma jsem se bez větších problémů držel na průměrné DMG kolem 2000, ze které jsem dostával kolem 50 000 kreditů v hrubém. A proto si myslím, že alespoň jeden si do garáže pořídím. Wargaming má za mě projednou zase plusové body.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama