War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max
i Zdroj: WoT.cz
Článek War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max

War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max

Excalibur.cz

Excalibur.cz

12. 3. 2016 11:00
Reklama

Pz.Sfl.IV Dicker Max byl původně vyvinut jako samohybné útočné dělo určené pro ničení bunkrů. V roce 1941 byly vyrobeny dva prototypy, které byly odeslány na východní frontu k testům v polních podmínkách. Ke svému původnímu účelu ale nakonec nebyl “Tlustý Max” nikdy využit, neboť ještě během jeho vývoje došlo ke změnám v požadavcích na nová útočná děla. Oba kusy Pz.Sfl.IV proto byly užity jako stíhače tanků.

Podívejme se nyní na toto vozidlo více zblízka.Dicker Max je postaven na podvozku středního tanku PzKpfw IV Ausf.E, kdy byla věž nahrazena shora otevřenou nástavbou. Podvozek samotný nedoznal žádných rozsáhlejších změn – byly odstraněny přední blatníky a tvar podvozku prošel menšími modifikacemi. Pancíř vozidla byl shodný jako u původního tanku PzKpfw IV – čelní pancéřová ochrana tak měla tloušťku 50 mm.

Dicker Max ale nebyl navržen pro frontální útok a byl využíván jako palebná podpora tankových formací, kdy vozidlo vedlo přesnou palbu na dlouhé vzdálenosti. Výzbroj Dicker Maxe k tomu byla ideální – Pz.Sfl.IV byl vyzbrojen upraveným polním dělem sK 18 L/52 ráže 105 mm umístěném v nástavbě. S protipancéřovou APCBC municí dokázala tato zbraň probít 133 mm silný pancéřový plát pod úhlem 30° na vzdálenost 1000 m.V relativně prostorné nástavbě Dicker Maxe je uložena munice, jejíž náklad činí celkem 26 kusů dělené munice. Osádku stroje tvoří pět mužů – velitel, střelec a nabíječ mají svou pozici v nástavbě, řidič a radista sedí v přídi korby. Celý interiér nástavby včetně závěru kanónu, pozic osádky i stěn byl u herního modelu vymodelován co možná nejvěrněji předloze.

War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max
i Zdroj: WoT.cz

War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max
i Zdroj: WoT.cz

War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max
i Zdroj: WoT.cz

War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max
i Zdroj: WoT.cz

War Thunder: Pz.Sfl.IVa Dicker Max
i Zdroj: WoT.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama