Japonský Saryuda: herní záběry a historické pozadí
Screenshoty představují vzhled tanku Saryuda a popisují historický základ — koncept je silně hypotetický, sériová výroba ale nikdy nenastala.
Ve zveřejněných in-game snímcích lze dvojhlavňová věž Saryudy, masivní trup a výrazná svařovaná konstrukce. Design působí spíše jako dělostřelecký systém než klasický tank – což odpovídá jeho historickému pozadí.
Historické okénko
Když se Japonsko připravovalo na možnost invaze na ostrovy Honšú a Kjúšú, vznikla myšlenka vytvořit stíhač tanků určený k obraně pobřeží. Úkolem mělo být zastavení spojeneckých obrněnců i výsadkových jednotek.
Konstrukční návrhy počítaly s využitím vyřazených námořních děl, která byla dostupná po reorganizaci císařského loďstva. Pro zvýšení rychlosti palby měl být použit systém dvojité hlavně umístěný ve svařované věži s velkým prostorem pro obsluhu.
Další plánované vybavení zahrnovalo tři kulomety (dva v čele a jeden v zádi) a 20mm automatický kanón s vysokou kadencí, namontovaný na věži pro obranu proti pěchotě a letadlům.
Projekt však narazil na technické problémy – konstrukce byla příliš těžká a složitá na výrobu. Náklady i hmotnost převýšily možnosti japonského průmyslu v závěru války, a tak byl vývoj ukončen ještě před vznikem prototypu.
Ve hře World of Tanks se Saryuda objevuje jako fiktivní stíhač tanků IX. úrovně, který na tento zapomenutý koncept volně navazuje.