Galerie 3
Ferdinand: Stroj zkázy který ožil ve World of Tanks
i Zdroj: Wargaming.net
Článek Ferdinand: Stroj zkázy který ožil ve World of Tanks

Ferdinand: Stroj zkázy který ožil ve World of Tanks

Vojta Masojídek

Vojta Masojídek

Ferdinand byl zrozen z odmítnutého projektu a přesto se stal jedním z nejnebezpečnějších stíhačů tanků druhé světové války. Jeho příběh pokračuje i ve World of Tanks.

Reklama

Německá tanková historie je plná zvláštních prototypů a bodů. Dneska se podíváme proč se Ferdinand nikdy nestal tím čím se stát měl. Vítejte ve zpátky do minulosti.

Historie

Ferdinand vznikl jako neúspěšný návrh tanku Porsche Tiger. Je očividné z čeho vznikl název - Ferdinand Porsche, který má mimo jiné svůj rodný dům u Nás v Čechách. Ale zpět k tanku, po odmítnutí Henschelovy verze byly existující podvozky využity pro výrobu těžkého stíhače tanků. Montáž jako taková proběhla v továrně Nibelungenwerk v roce 1943. V této továrně vzniklo přibližně 91 vozidel. Tanky měli mohutná 88mm děla Pak 43/2 L/71. Čelní pancíř byl posílený na 200 mm. Na bitevním poli se Ferdinand ovšem neosvědčil jako univerzální vozidlo. Nicméně na Kursku zničil desítky sovětských tanků na slušnou vzdálenost. Jak je tomu zvykem tak i tento tank měl své závady a jeho mechanické závady a nízká mobilita vedla k tomu že se v boji mnoho vozidel ztratilo. Takže tu máme další rozbitý tank bez budoucnosti? Tentokrát ne, v roce 1944 byla většina zbylých vozů modernizována. Získala kulomet pro blízkou ochranu a nové velitelské věžičky a celá série se přejmenovala na Elefant.

Elefant v muzeu
i Zdroj: Wikipedia.org
Elefant v muzeu

Ale i přesto tento tank neslouží v dnešní době. Pouze dvě vozidla přežila válku. Jedno bylo zajato Sověty a vystaveno v muzeu v Kubince a druhé se dostalo do rukou američanů. Ti ho vystavili v USA. Ferdinand byl zároveň jedním z mála strojů své třídy který dosahoval neuvěřitelného poměru zničených cílů vůči ztrátám (KD). KD tohoto vozu, jestli to tak chceme říct je udáváno na 10:1.

Ferdinand v muzeu
i Zdroj: Wikipedia.org
Ferdinand v muzeu

Reálné specifikace

Ferdinand vážil kolem 65–70 tun. Měřil 8,14 m na délku, 3,38 m na šířku a téměř 3 m na výšku. Poháněly ho dva motory Maybach HL120 pohánějící elektrický pohonný systém. Maximální rychlost dosahovala asi 30 km/h po silnici a dojezd činil 150 km. Primární výzbroj tvořilo dělo 88 mm PaK 43/2 L/71 sekundární výzbroj chyběla až do modernizace. Posádku tvořilo šest mužů.

Specifikace ve World of Tanks

Německý stíhač tanků VIII. úrovně. Vybaven 12,8 cm PAK 44 L/55 dělem s poškozením 490 HP a průbojností 246 mm. Doba nabíjení děla je 11,70 vteřin - což nám dává 2 513 poškození za minutu. Výdrž 1 500 HP, váha 66 t. Díky motoru 2X Porsche TYP 1DD/3 dosahuje rychlosti 30 km/h. Pancíř korby je 220 mm

Je to Váš oblíbený tank? Líbil se Vám článek? Dejte nám vědět.

 

 


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama