Rozhovor s českým mozkem World of Tanks, Milošem Jeřábkem - 2. část
i Zdroj: WoT.cz
Novinka Rozhovor s českým mozkem World of Tanks, Milošem Jeřábkem - 2. část

Rozhovor s českým mozkem World of Tanks, Milošem Jeřábkem - 2. část

Jaromír Mowald

Jaromír Mowald

23. 3. 2018 09:00
Reklama

Na nedávné prezentaci World of Tanks verze 1.0, která se konala v Praze, jsme měli možnost krátce vyzpovídat kreativní mozek celé hry. Je jím Čech Miloš Jeřábek, kterého jsme se ptali na nejrůznější věci, podstatné pro hráče WoT. První část rozhovoru jste si mohli přečíst včera, tu druhou pro vás máme přichystanou právě teď. A jako malý bonbónek vám můžeme už teď prozradit, že Miloš Jeřábek má chuť odpovídat přímo vám, čtenářům Excaliburu. Už brzy se tu setkáte s články přímo od něj!

Takový pohled do zákulisí, jakým způsobem se licencují tanky? Je to podobné jako s hráči ve sportovních hrách? Když si řeknete, že přidáte třeba nového Tigera, jak to funguje?

Naštěstí nijak. Tohle nespadá pod licenční smlouvy, hlavně kvůli tomu, že ty tanky jsou staré a už se nevyrábí. Kdybychom chtěli přidat do hry třeba Abrams, už by to možná bylo komplikovanější. Kdybychom ho udělali 1:1, asi by to ale i tak bylo v pohodě. Problém by mohl nastat ve chvíli, kdy bychom ho chtěli nějak modifikovat. Největší komplikace by byla, kdybychom chtěli přidat helikoptéry, které jsou použité i pro civilní účely. Ty mají už licencovaný kompletní styl toho stroje a tam by bylo nutné nějaké smlouvy řešit. Já jsem třeba dělal na druhé Mafii, částečně i na třetí a tohle byl jeden z důvodů, proč auta neměla reálné názvy a trochu se musel upravit jejich vzhled. Pokud se na to auto podíval někdo, kdo tu předlohu zná, tak mu bylo hned jasné, že tohle je to staré Ferrari, ale zároveň tam byly změny, které ho dostatečně odlišily od originálu, takže nebylo potřeba nic licencovat. Naštěstí u vojenské techniky tento problém moc není, zejména u té opravdu staré.

Když se vezme celý svět WarGamingu, tím myslím World of Tanks, Planes, Warships, už dlouho se spekuluje, že by se všechny ty hry daly dohromady a vzniknul režim, kde by byly tanky, lodě i letadla dohromady. Je to něco, o čem se spekulovalo i interně, nebo je to jen z říše snů?

Vůbec, tohle je vážně jen spekulace. Vím že se o tom hodně debatovalo a mnoho let zpátky možná byly nějaké nápady i pokusy, ale v tuhle chvíli jsme od toho hodně daleko. Enginy jsou úplně jiné a upřímně se i dost bojím, jaký by byl vlastně zážitek ve chvíli, kdy tam strčíte loď Yamato proti Leopardovi. Hráč v Leopardu samozřejmě chce té Yamato něco udělat, na druhou stranu nechce umřít ve chvíli kdy mu Yamato dá salvu. Na druhou stranu když Yamato vystřelí do skupinky šesti tanků, tak asi čeká, že všechny zničí. Nemyslím si, že je to cesta kterou bychom se měli vydat a v tuhle chvíli to vůbec neřešíme.

Poslední otázka směřuje spíše do komunity. Ve chvíli kdy by si člověk chtěl World of Tanks 1.0 zahrát úplně od začátku, není snadné do té komunity proniknout. Jakým způsobem se snažíte ten uživatelský zážitek zpříjemnit pro nováčky?

To je problém o kterém víme a řešíme ho. Je to důvod proč jsme zavedli bootcamp, pokračujeme v úpravách, budou další nové věci. Je tam problém na Tieru 5. Když jsem sám začínal, bral jsem si Mini Mause a měl jsem zábavu z toho, jak všechny likviduju. Je to míň, ale stále je tam problém. Bootcamp nás víceméně dostal na Tier 3, kdy přeskočil ty první Tiery a plánujem v průběhu tohoto roku další nové věci, které zlepší život začátečníkům, dostanou je za ty počáteční mantinely a naučí je operovat s daným tankem. Náš původní tutorial je opravdu špatný, ukáže základní věci, takhle se jezdí, tímhle střílíš a to je vše. Bootcamp je první krok a budem pokračovat v práci, abychom novým hráčům usnadnili vstup do hry, která je opravdu komplikovaná a složitá.

Neplánujete třeba přidání nějakého zjednodušeného módu? Tady máš tank a jezdi si?

K tomu v tuhle chvíli nemůžu nic konkrétně oznámit. Bavili jsme se o tom, bootcamp tu možnost částečně dává, uvidíme co přijde tento a další rok. V tuhle chvíli ale nic takového na roadmapě není.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama