WoT: Ohlédnutí za rokem 2014
i Zdroj: WoT.cz
Článek WoT: Ohlédnutí za rokem 2014

WoT: Ohlédnutí za rokem 2014

Excalibur.cz

Excalibur.cz

Reklama

Nedávno jsem úplnou náhodou narazil na rok staré video Sergeje Burkatovského (SerBa), ve kterém nám, hráčům, předestíral, co vše nás čeká v roce 2014. Jistě si vzpomínáte, v jakém spěchu a panice se na přelomu roku 2013 a 2014 zaváděly novinky, to vše kvůli tomu, že se blížilo vydání tanků War Thunder. Rok 2014 se pomalu blíží ke konci a my se tak můžeme ohlédnout, co se ve světě naší oblíbené hry podařilo a co se nepodařilo, co Wargaming udělal dobře a co mohl udělat ještě lépe. Na pomoc si vezmeme SerBa a právě jeho rok staré video “Plány pro rok 2014”.

Video “Plány pro rok 2014 (lze zapnout české titulky):

Témata z videa a naše hodnocení jejich naplnění (jako ve škole):

Masivní vylepšení grafiky (HD modely a HD textury)
Hodnocení: 4
Jak to dopadlo s HD obsahem všichni víme. Byla dvakrát vyměněna firma, která dodává HD modely, protože předchozí nebyly schopné je dodat včas a v dostatečné kvalitě a tak se do konce roku do HD předělal jen zlomek ze zhruba 350 tanků, které nyní máme ve hře.  O texturách ani není třeba se dlouze rozepisovat. Chvíli jsme si jich užili, ovšem nedávno byly s poměrně značnou ostudou zrušeny. Nezlobte se na mě, SerBe, Storme & spol., ale pokud jde o HD obsah, letos jste vybouchli. Modely ve vysokém rozlišení a s HD texturami byly parádní, tedy alespoň ty v 9.0, že jste pak začali rychle stahovat rozlišení, to je druhá věc. Bohužel ani toto omezené rozlišení nevydrželo a tak když se někdo podívá na HD Tiger v aktualizaci 9.0 a na Tiger v 9.4, rozdíl je propastný – a to směrem dolů. Bohužel. Fakt, že jste ani čtyři aktualizace po vydání prvních HD modelů nedokázali opravit kamufláže na nich, které jsou v původním nízkém rozlišení a většinou deformované (viz. věž Mause), to jen dotváří celkový obraz.

Nová pohybová fyzika
Hodnocení: 5

Nová pohybová fyzika – nezávislé zavěšení kol, převracení tanků, drifting a houpání tanku s posunem děl mimo vymezené hranice, to vše je nám slibováno už poměrně dlouho, prakticky od aktualizace 8.10 z loňského roku. Cca před měsícem dokonce na oficiálním webu vyšlo video, ve kterém je zavedení pohybové fyziky ohlašováno. Nicméně podle posledních informací byla celá věc znovu odložena, protože ještě není hotová. Fakt, že pohybová fyzika nebyla (a nebude) letos vůbec zavedena, přestože ji SerB oznámil už na konci roku 2013, zapříčinila hodnocení 5.

Havok
Hodnocení: 3

Na konci roku 2013, ve videu, které je výše, SeB zmiňuje, že s Havokem pracují již rok a půl (tedy od poloviny roku 2012). Za pár týdnů začíná rok 2015 a Havok jaksi, ehm, stále není. Protože však je ohledně něj udržována alespoň neoficiální komunikace s hráči (Storm informoval ruskou komunitu, že Havok je hotový, ale jen na malé objekty a tak oni to vydávat nechtějí, proto ještě dodělávají destrukci velkých objektů, jako jsou domy) a také proto, že Havok je slíben na aktualizaci 9.5, jež má vyjít ještě do konce roku, nedáváme zde vysloveně negativní hodnocení. Na to, jak to celé bude vypadat, jak to bude fungovat, jestli to opravdu alespoň trochu sníží nároky na hru a jestli to nebude opět spojeno s řadou bugů, si budeme ještě muset počkat. Proto za tři.

Odlétávání věží
Hodnocení: 1
Další věcí, kterou SerB slíbil, je odlétávání věží tanků při výbuchu ammoracku. Zde není co řešit – Wargaming výjimečně splnil to, co slíbil a vše vypadá, jak má. Sice se po vydání aktualizace 9.0, ve které odlétávající věže byly, téměř všem hráčům snížily FPS a i samotné odlétávání má drobné nedostatky (nejdříve je při animaci odlétnutí věže slyšet výbuch munice, až poté náraz střely na pancíř a až nakonec samotný výstřel), nicméně výbuchy ammoracků jsou nyní rozhodně mnohem efektnější, proto jednoznačná a zaloužená jednička.

Historické bitvy
Hodnocení: 4-
Ehh, viděli jste to sami. Já sám jsem kvůli historickým bitvám vlastně WoT začal hrát, možná si někteří vzpomínáte, že jsem historické bitvy ve WoT také organizoval. I proto mě znechutilo, jak je Wargaming, slušně řečeno, nedomyslel. Kursk, Prochorovka, Ardeny, Tobrúk, super. Ovšem Prochorovka jsou čtyři zakempené SU-152 proti čtyřem Tigerům, v Tobrúku stačí vzít Matildu a vítězoslavně za neutuchajícího dingání nebohého německého týmu projet středem na cap. Nikde žádné zástupy PzKpfw III, PzKpfw IV, T-34, do bitev se bralo jen to, v čem se lidé cítili dostatečně OP. Výsledkem bylo, jak jistě pamatujete, naprosté minimum hráčů, kteří historické bitvy hráli a díky tomu neuvěřitelně dlouhé čekací doby. Za mě jednoznačný fail a pětka ne jen proto, že byl alespoň učiněn pokus a že se s historickými bitvami počítá i nadále. Osobně ale jednoznačně největší zklamání roku 2014.

Mód Opevnění
Hodnocení: 1-
Sám mód Opevnění nehraju, ani mu nevěnuju pozornost, proto jsem se zeptal pár známých, jak se jim hraje a co na něj říkají. Když jsem od Houmera, jednoho z nejlepších českých hráčů z klanu CALM_ slyšel, že podle něj Stronghold jednou úplně nahradí klasické CW, tak mě to překvapilo, nutno říci příjemně. Poptal jsem se proto i dále a musím Strongholdu uznat, že hodně lidí baví a hodně v něm vidí budoucnost hry. Proto 1-, ten půlbodík dolů jen za to, že Stronghold není více vnucen menším klanům, které se oprávněně obávají, že je velké a silné klany budou časem moci rabovat, jak se jim uráčí, jako na CW mapě.

Garážové bitvy pro tier 10
Hodnocení: 5
Když jsem se před pár dny po roce zase díval na video, ve kterém SerB oznamoval věci na rok 2014, ani jsem si neuvědomil, že garážové bitvy byly pro rok 2014 přislíbené. Stejně jako u pohybové fyziky je zde jasné hodnocení 5 – o garážových bitvách se v roce 2014 mluvilo minimálně a že bychom se jich dočkali, to už vůbec. Přitom podle mě pro klany nebo pro bitvy na vysokých tierech by byly velmi zajímavou variantou, která má sice spoustu úskalí, ale oznámená byla.

Těžká větev japonské linie
Hodnocení: 5
Zde sluší připomenout, že japonské tanky nepřišly v roce 2014, ale na konci roku 2013, proto je nyní nehodnotíme. Co hodnotím (negativně) je slib, že budou japonské heavyny. A byť i SerB přiznal, že mají problém se středními tiery, slib byl učiněn a nebyl naplněn. Přitom o T10 monstru, o japonském ekvivalentu Mause už se mluví minimálně dva roky. Škoda, že nebylo zatím možné vydat alespoň tento tank, například jako navázání na japonská medka. Tento postup by nebyl zvolen poprvé.

Vyzkoumatelné podvozky
Hodnocení: 5
Ne že bych po nich nějak prahnul, imho to bude pro WG zase jen cesta, jak hráčům udělat z elite tanků nevyzkoumané tanky, nicméně opět – slib byl učiněn a nebyl naplněn, škoda. Možná by se některé větve velice poutavě rozvinuly, zejména německé střední a sovětské těžké tanky. Tak snad se dočkáme v roce 2015.

Optimalizace grafiky
Hodnocení: 4
Bonbónek nakonec. V aktualizaci 9.0 s tím, jak v té době vydal Gaijin tanky do War Thunder, byly oznámeny dalekosáhlé změny grafiky. Sice přišly HD modely, některé nové animace (např. výbuchy) a efekty, ovšem zároveň s tím přišel i velmi nelichotivý propad FPS na prakticky všech konfiguracích. Mám poměrně slušné PC a War Thunder na něm na nejvyšší grafiku hraju 60-100 FPS. U WoT jsem ale rád, když se dostanu na průměr 50 a nezlobte se na mě, nějaké grafické orgie u toho opravdu nepociťuji. To, že po 9.3 je totálně zabugované přehrávání replayů, což dělá problémy zejména nám, kdo točíme videa, to je jenom drobná ukázka toho, jak to dopadlo.
Nedávám přesto plnotučnou za 5, protože i když Storm nedávno přiznal, že co do vývoje grafiky byla aktualizace 9.0 jeden velký průšvih, musíme wargamingu přiznat, že na optimalizaci poté začal pracovat opravdu intenzivně a průměrné FPS se po 9.0 zase pomalinku zvedají. Hodnot z aktualizací 8.6, 8.7 a 8.8 samozřejmě nedosahují, ale posun a snaha vidět je a i to je potřeba ocenit, byť si stále myslím, že podpora maximálně jednoho jádra na přelomu let 2014 a 2015 je opravdu věc, kterou se WG chlubit nemůže.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama