Vylepšené textury vozidel po aktualizaci World of Tanks 2.0
Kvalita modelů ve World of Tanks se výrazně zlepšila: porovnání starších a nových tanků
Mnoho hráčů si v posledních letech všimlo, že nově přidávaná vozidla ve World of Tanks jsou po vizuální stránce mnohem detailnější než tanky, které byly převedeny do HD během prvních fází grafické modernizace. Ačkoli se celkový grafický styl hry příliš nezměnil, nové modely tanků jsou o generaci napřed.
Nejlépe je to vidět na jedné z nejoblíbenějších linií — na tancích Leopard.
Leopard 1 vs. Lion vs. Leopard 120 Verbessert vs. Leox
Leopard 1 (HD 2015) – dnes už zastaralý model
Leopard 1 byl převeden do HD v aktualizaci 0.9.8 (2015).
V té době byl herní klient stále v SD, takže modely byly „co nejlépe upravené“ v rámci tehdejších limitů.
Dnes ale působí rozmazaně a nedostatečně detailně, zejména v porovnání s moderními modely.
Lion (2022) – nová generace detailů
Lion se v herním klientu objevil v roce 2022 a už tehdy bylo patrné, že WG přešlo na výrazně kvalitnější modelování:
vyšší počet polygonů (pravděpodobně 2× více než Leopard 1),
lepší textury,
výrazně kvalitnější detaily skel světlometů a kovových povrchů.
Leopard 120 Verbessert (2025, verze 2.0) – další skok vpřed
Tento tank byl představen v roce 2025 s příchodem klienta WoT 2.0.
Oproti Lionu přinesl další zásadní zlepšení:
vyšší úroveň detailů napříč všemi 11 úrovněmi modelu,
lepší optimalizaci,
modernější základní textury.
Ve srovnání s prvními HD modely je kvalita až trojnásobná.
Leox – nejnovější generace modelů
Leox je v současnosti nejnovějším tankem nové grafické generace.
Důležité je, že:
I v pouhé SD kvalitě má vyšší detaily než Leopard 1 v HD.
To jasně ukazuje, jak dramaticky se modelování tanků za posledních deset let posunulo.
Hangár 2.0 zvýšil vizuální kvalitu, ale starší tanky zaostávají
Nový Hangár 2.0 se světelnými efekty posouvá grafiku WoT dopředu, ale zároveň odhaluje rozdíly mezi starými a novými modely.
Starší HD modely dnes působí zastarale a výrazně kontrastují s novými tanky.
WG by muselo investovat nemalé množství času, aby všechny starší tanky převedlo na moderní úroveň kvality.
Přesto — vzhledem k rychlosti, jakou vývojáři vydávají nová vozidla — není nemožné, že dojde k postupné aktualizaci starších modelů.
Starší tanky by nemusely dostat vysoký počet polygonů, ale lepší textury ano
Je pravděpodobné, že WG nemá staré modely ve vyšším rozlišení.
Výroba modelů s velkým množstvím polygonů byla drahá tehdy a je drahá i dnes.
Nicméně:
zlepšení rozlišení textur je reálné,
mnohé chyby starých modelů byly způsobeny ořezy textur pro vydání,
rozdíl je vidět při porovnání starých tanků s moderními koncepty.
SD ikony tanků: opomíjený problém
Modely nejsou jedinou zastaralou částí hry.
Ikony tanků, které používají SD modely, jsou v roce 2025 doslova:
„tichou hrůzou“
Mnohé ikony vypadají zastarale, nízkodetailně a neodpovídají moderní vizuální kvalitě hry.
Protože jsou ikony předrenderované, bylo by možné je aktualizovat najednou, místo postupného doplňování.
Ve verzi 2.0 se tento rozdíl stal obzvlášť patrným — a výrazně ruší estetický dojem.
Ovlivní modernizace tanků výkon hry? Ne.
I při zobrazení 11 moderních úrovní v jedné bitvě se nepotvrdilo, že by novější modely výrazně ovlivnily FPS.
Jediný dopad, který lze očekávat, je mírné zvětšení velikosti hry.
Na dnešní standardy však WoT zabírá poměrně málo místa.