Storm: Vyšší tiery postihne nerf penetrace
– důvodem implementace nových Britů v aktualizaci 9.5 je dobrá dostupnost podkladů, jako jsou nákresy a podobně
– pro další národy, zejména Francouze a Japonské střední tanky, jsou větší problémy se sbíráním materiálů
– WG nebere strom za hotový, pokud k němu není tier 10, i to je důvod, proč byl nakonec implementován stíhač tanků FV4005
– rozhodování, zda implementovat nebo neimplementovat FV4005 bylo dlouhé
– nakonec rozhodl Wargaming udělat dvě rozdílná britská T10 TD, jedno lépe pancéřované a pomalejší (FV215b) a druhé méně pancéřované, ale obratnější (FV4005) a to tak, aby se s každým hrálo jinak
– pancíř věže FV4005 je skutečně historický, implementace se dočkala 2. verze, protože 1. verze měla automatický nabiják a neměla věž
– Britové z 9.5 všichni buďto bojovali ve válce, nebo minimálně existovali ve fázi prototypu
– není v plánu prodlužovat linii Firefly tak, aby s nově zavedenými TD tvořila dvě svislé linie
– výměna FV4202 a FV215b za modernizovaný Centurion a Chieftain je stále v plánu, nicméně zabere to víc času, protože komunikace s muzei trvá déle, než se čekalo (odhad je první polovina roku 2015)
– ještě nelze říci oficiálně, co bude v roce 2015 za nové stromy, ale bude jich více a budou také některé výměny (například nízké tiery amerických TD, protože některé z nich byly v reálu artilerie, třeba T18 a naopak T57 bylo TD)
– nová minimapa je založena na zkušenostech s XVM; proběhlo prověřování mnoha módů a zjistilo se, že názvy tanků na minimapě jsou třetím nejpoužívanějším modem, což dávalo hráčům, kteří jej používali, slušnou výhodu proti ostatním
– pokud jde o nové funkce ve hře, které napodobují mody, například kruh dohledu na minimapě, bylo testováno, ale jsou problémy s výkonem hry; po aktualizaci 9.0, která přinesla velké pády výkonu, WG změnilo náhled na zavádění nových věcí a jejich vliv na výkonnost hry je vždy brán velmi na zřetel
– podle Storma, kdybychom se bavili konkrétně třeba právě o kruhu dohledu na minimapě, je vytvářen pomocí vektorů a vektory v systému Scaleform zapříčiňují velké pády FPS; z důvodů snížení výkonu to tedy zatím nebylo implementováno, i když není vyloučeno, že k tomu dojde někdy později
– XVM na minimapě zobrazuje ikonky tanků ve více vrstvách, proto jsou skoro vždy dobře čitelné, WG tohle udělat nemůže, protože to zapříčiňuje velké zvýšení nároků na hru na slabších počítačích a protože WG chce dělat hru pro všechny, musí si některé věci odpustit, tohle je jedna z nich
– na základě zkušeností s 9.5 budou vydávány další opravy
– podpora hry ve výrazných barvách pro lidi, kteří mají problémy se zrakem, je v plánu
– další mody, které budou implementovány do hry samotné, budou filtry v garáži a snadnější operace s posádkou
– individuální mise nebudou omezeny časem, čas od času se ale objeví nové, s nimi nové vozidlo a ty doplní již dříve uvedené mise; tyto nové mise (a stroje) budou uváděny vždy cca po půl roce
– je možné, že individuální mise se budou měnit podle toho, kolik lidí na ně dosáhne, je možné, že se zlehčí, nebo podobně
– vývojáři rozhodli odstranit individuální mise, které by mohly hodně ovlivnit hru pro ostatní hráče, řada misí bude také znovu přepracována
– vývojářům se Objekt 260 líbí, koneckonců ten tank se líbí všem
– mnoho hráčů hlásí po vydání 9.5 nárůst výkonu hry díky její optimalizaci; podle Storma je lepší hrát hru na nižších, ale stabilních FPS, než mít vyšší FPS a v nich výrazné propady výkonu
– přestože i statistiky WG konstatují, že došlo k nárůstu výkonu hry, optimalizace bude pokračovat
– WG stále pracuje na přepracování renderu, zejména podpoře DirectX 11 a podpory více jader procesoru
– v jedné z následujících aktualizací přejde engine BigWorld na novou verzi, hráči to ale zřejmě nepoznají, protože změny jsou jen technické
– je možné, že mapa Ztracené město, která je v současné době pouze pro týmové bitvy, se dostane i do randomu, ačkoli nemá nic společného s válkou, protože její předlohou jsou opuštěná vojenská města v Kazachstánu
– vývojáři již nebudou přepracovávat původní mapy z hlediska navození lepší atmosféry na nich, Ruinberg v plamenech byl prozatím poslední pokus
– vývojáři v současné době pracují na historických mapách, jako např. pobřeží Francie v létě 1944
– Severogorsk už se definitivně nevrátí, předchozí přepracování mapy nepřineslo kýžené výsledky a kompletně mapu přepracovat by se prakticky rovnalo vytvoření mapy nové
– existuje zatím neveřejný seznam map, které budou ze hry odstraněny a to tempem zhruba jedna mapa v jedné aktualizaci; některé starší mapy také projdou vylepšováním a opravou bugů (kdybyste se v tom furt nevrtali, uděláte líp, všechny úpravy map za poslední dva roky jsou od desíti k pěti – pozn. carramba66)
– práce na HD modelech pokračuje, Storm nechce, aby byly aktualizace velké 40-50GB, proto se musí implementovat postupně, nicméně dobudoucna by mělo přicházet několik HD tanků v každé aktualizaci
– bylo rozhodnuto udělat víc typů garáží a nechat hráče, ať si sami vyberou, kterou budou používat a to přesto, že to sebou přinese problémy s nutností udržovat garáže aktuální vzhledem ke grafickým změnám ve hře
– zimní mód osmibitových bitev (psali jsme o něm zde) přijde po ruských zimních prázdninách
– Národní bitvy jsou stále předmětem diskuze, vše bude záviset na novém typu matchmakingu, na kterém se nyní pracuje
– WG v současné době pracuje na zcela novém systému nasazování do bitev, tzv. “Matchmaking 3.0”; jde o zcela nový koncept, který je velmi komplikovaný a je pro všechny typy bitev; práce jsou teprve na začátku
– v současné době se vývojáři hodně zaměřují na nové typy bitev, zejména na PvE mód, bitvy proti botům, resp. jakousi hybridní verzi singleplayeru
– vývojáři stále pracují na nové pohybové fyzice, největší výzvou je neovlivnit příliš průběhy bitev; průměrný hráč změnu tolik nepocítí, přestože systém bude kompletně přepracován a přibydou nové funkce jako “ruční brzda”, která umožní udělat z jízdy otočku o 180 stupňů
– pracuje se na novém způsobu vykreslování, místo současného čtverce o 1000 metrech to bude kruh o poloměru 565 metrů
– vývojáři také pracují na opravě úkazu, kdy tanky někdy zmizí uprostřed otevřeného prostoru; úprava udělá z dvou prostých proměnných “tank jede = má camo X” a “tank stojí = má camo Y” složitější výpočet, který zamezí zneviditelnění tanku, pokud vjede na otevřené prostranství a zastaví, nebo bude střílet
– vývojáři také pracují na omezení kempících keříků; pokud budete stát v keři a střílet, na konci kanónu vám přibyde další spotovací bod, který vás rozsvítí
– vývojáři pracují na úpravách spotovacího systému tak, aby už nerozlišoval rychlost spotu na vzdálenosti (když jste blíž, tak server počítá častěji, jestli už jste naspotovaní, nebo nikoli); díky tomu ustanou problémy, když třeba někdo přejede přes uličku, na kterou koukáte a spotne se vám až když přejede
– další věcí, kterou vývoj řeší, je nedostatečná role pancíře ve hře; ještě není rozhodnuto, ale úprava v tomto smyslu přijde brzy a zřejmě se dotkne hlavně vyšších tierů; je možné, že celá věc bude vyřešena nerfem penetrací kanónů s příliš vysokou penetrací
– ještě jednou bude upravena přesnost kanónů a to pomocí úpravy distribuce střel v zaměřovacím kruhu; neznamená to, že se přesnosti upraví na starší verzi, jde jen o to oddělit přesná děla od nepřesných, aby se nestávalo, že budete snajpovat s houfnicí na KV-2 za jízdy
– speciální skill pro ženské posádky nebude možné použít na mužských posádkách, je to specialita, kterou WG implementovalo, aby udělalo dívčí posádky populárnějšími
– přepracování skillů je další věc, na které se pracuje, teoreticky je vše připraveno, zbývá implementace a test; jak bylo řečeno dříve, šestý smyl bude automaticky na 100% radistovi; pokud není v posádce radista, bude “žárovku rozsvěcovat” člen posádky, který má funkci radisty
– v jedné z nejbližších aktualizací budete moci přetrénovat jednoho člena posádky na jiného (třeba radistu na střelce)
– “tanking”, speciální bonus za účinné využívání pancíře, přijde také v jedné z nejbližších aktualizací
– na tieru 10 nejlépe odráží nepřátelskou střelbu střední sovětský tank T-62A
– ISU-130 dostanou pouze moderátoři
– brzy bude přepracováno uživatelské rozhraní tréninkových místností
– Havok je připraven, ale má problémy s propady FPS, pokud se rozpadá příliš mnoho objektů; vývoj na tom pracuje, ale nechce to implementovat jen na některé mapy, chtějí to mít všude
Zdroj:http://ftr.wot-news.com/2014/12/24/storm-qa-3/#more-20729