Skill MM: Debata pokračuje
Drobná ukázka toho, jaké dva týmy je schopen současný systém matchmakingu složit dohromady, aneb nekonečný seriál debat na téma “Skill MM – ano nebo ne?” Podle mě by se to zavést mělo a podobné bitvy jsou pro zavedení pádným argumentem.
Pokud používáte XVM i se statistikami, asi vám nemusím popisovat, co ty barvy znamenají. Pro ostatní – od červené přes žlutou, zelenou, modrou a fialovou se určuje kvalita hráčů, přičemž nejdůležitější je to číselné vyjádření ve druhém a předposledním sloupci. Jde o neoficiální statistku WN8. Většina “odborné veřejnosti”, pokud tak můžeme označit hráče, kteří se v problematice statistik orientují, se shoduje, že jde o nejlepší prostředek, jak určit kvalitu hráče. Počítá se zejména z udělené DMG a bere v potaz typ tanku a tier, na kterém jedete.
Porovnání:
– tým vlevo má čtyři zelené hráče a zbytek žlutých, celkový součet WN cca 14 000
– tým vpravo má pouze jednoho žlutého, pět zelených a zbytek modré a fialové hráče, součet WN přes 24 000
Už jednoduchým porovnáním 14 000 vs. 24 000 jasně zjišťujeme, že tým vpravo má na vítězství díky skillu svých hráčů mnohem větší šanci, než tým vlevo. Pokud bychom to vyjádřili sázkovým kurzem, je to 7:3 ve prospěch pravého týmu.
Spousta lidí statistiky nemá ráda, nepoužívá je a je na debaty o nich alergická. Když se ale bavíme o statistikách, nebavíme se o nich kvůli zálibě v hrabání se v nějakých imaginárních číslíčkách, bavíme se ve skutečnosti o zábavnosti bitev. Když proti sobě pojedou týmy, vyrovnané jak tanky, tak hráči, budou bitvy delší, souboje intenzivnější a v celkovém vyznění zábavnější.
Nakonec upřesňuji velmi tradiční omyl odpůrců skill MM, tedy že by jeho zavedení separovalo dobré a špatné hráče a ti špatní by se nemohli od těch dobrých učit. To samozřejmě není pravda. Bitvy by probíhaly tak, jako nyní, špatní hráči by potkávali jak ty průměrné, tak ty nejlepší, ale vždy by se potkávali v týmech, kde bude celková kvalita hráčů zhruba podobná. Dalším mýtem je názor, že by se zvýšil počet remíz. Tomu by efektivně zabránil RNG na penetraci a DMG, který je a zůstane 25% a na který skill nemá žádný vliv.
Hádejte, jak asi tato bitva dopadla…
Děkuji hráči magnuskronos za upozornění.