Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz
Článek Návrh švédského tankového stromu ve WoT

Návrh švédského tankového stromu ve WoT

lorensoth

lorensoth

Reklama

Před pár dny jsme psali o tom, že se v souborech hry objevila zmínka o švédském tanku 10. úrovně. Tyto informace se ukázaly být zastaralými, resp. informace jsou aktuální, ale ta data jsou zastaralá a neznamenají, že by Švédové měli být součástí evropského stromu. Dostanou dotiž, stejně jako Čechoslováci, svůj vlastní. Dokonce už existuje jeho neoficiální návrh, který je v některých směrech podobný našemu.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

I přes jejich spíše průměrnou rychlost jsou švédské tanky velmi mobilní a stavěné na využití terénních nerovností díky jejich výbornému sklonu děla.
Nižší tiery Švédských tanků se dají přirovnat k Americkým, nebo Japonským tankům, nicméně vyšší tiery se vyvinuly v lehce pancéřované tanky, které spoléhají více na představný pancíř a jeho sklon, než na jeho tloušťku.

Tier 1: Strv fm/31
Strv fm/31 (postaven roku 1934), byl prvním prototypem kolopásového tanku od firmy Landsverk. Díky výraznému posunu v kvalitě pásového pohonu tento tank brzy zastaral  a sloužil jako tréninkové vozidlo až do roku 1940.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv fm/31
Váha: 11.5 t
Posádka: 4
Pancíř (korba): 14/14/14
Pancíř (věž): 14/14/14 > 20/24/24
Výzbroj: 3.7cm kan m/39, 3.7cm Bofors Strvkan L/45
Sklon/ Zdvih děla: -10°/+20°
Maximální rychlost: 35 Km/h
Motor: 150hp Maybach DSO 8
Koní na tunu: 13 hp/t

Tier 2: Strv m/38
Strv m/38 byl modifikovanou verzí Landsverk L-60, který byl postaven roku 1935 pro Irskou armádu. Celkem 16 kusů bylo vyrobeno pro Švédskou armádu v letech 1938-1939 a posléze (1939 – 1941) přišla druhá série 20ti kusů Strv m/39 s novou věží. Strv m/38 & m/39 sloužily ve Švédské armádě až do počátku padesátých let.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv m/38
Váha: 8.52-8.93 t
Posádka: 3
Pancíř (korba): 15/13/13
Pancíř (věž): 15/13/13
Výzbroj: 2cm Madsen, 3.7cm Bofors L/45, 3.7cm Strvkan m/38
Sklon/ Zdvih děla: -10°/+20°
Maximální rychlost: 46 Km/h
Motory: 142hp Scania-Vabis 1664, 155hp Büssing NAG
Koní na tunu: 17.3 hp/t

Tier 3: Strv m/40k
V roce 1941 se zjistilo, že pancíř tehdejších tanků už nedrží krok s novými tanky, které už navíc byly vybaveny kanóny. Proto došlo k rozhodnutí, že starší takny budou vybaveny přídaným pancířem, aby odolaly palbě z 37mm děl. Zároveň s prodkucí přídavného pancíře vznikal nový model tanku – L-60, neboli Strv m/40k – ten už měl zesílený pancíř přímo zabudován. Po sérii závažných prodlení vstoupilo 100 kusů toho tanku do služby v roce 1943 a sloužily ve Švédské armádě až do roku 1956.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv m/40K
Váha: 10.9 t
Posádka: 3
Pancíř (korba): 48/18/13
Pancíř (věž): 50/13/13 > 50/20/35
Výzbroj: 2cm Madsen, 3.7cm Strvkan m/38
Sklon/ Zdvih děla: -14°/+20°
Maximální rychlost: 45 Km/h
Motory: 142hp Scania-Vabis 1664, 162hp Scania-Vabis L603, 205hp Ford 317
Koní na tunu: 18.6 hp/t

Tier 4 Střední tank: Landsverk Lago
Lago byl moderní (první návrh je z roku 1936) střední tank, srovnatelný s ranými Pz III, nebo s tankem Škoda T22. I když byl první prototyp postaven pro testování armádou Maďarska, tak byl nakonec dodán Švédské armádě – kvůli zákazu vývozu vojenského vybavení. Z tohoto tanku se posléze vyvinul tank Strv m/42.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Lago
Váha: 18-19.5 t
Posádka: 4
Pancíř (korba): 34/24/24mm
Pancíř (věž): 34/28/20mm > 55/30/20
Výzbroj: 4.7cm Škoda, 5.7cm Kan M/98B, 5.7cm Pvkan m/43, 7.5cm Strvkan m/41
Sklon/ Zdvih děla: -10°/+25° > -15°/+25°
Maximální rychlost: 45 Km/h
Motory: 284hp x2 Scania-Vabis 1664, (324hp x2 Scania-Vabis L603, 340hp x2 S-motor
Koní na tunu: 17,4 hp/t

Tier 5 střední tank: Strv m/42
Strv m/42 byl Švédský střední tank vyráběný v letech 1943 – 1944.  Celkem bylo postaveno 226 kusů v různých variantách. Tank se zhruba rovnal raným modelům M4 Shermana.  Sloužil ve Švédské armádě až do šedesátých let, kdy byla vetšina těchto tanků přestavěna s novou věží a 75mm dělem s vysokou úsťovou rychlostí – tím vznikl tank Strv 74.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv m/42
Váha: 22.5-23.5 t
Posádka: 4
Pancíř (korba): 55/30/20
Pancíř (věž): 55/30/20 > 60/30/30
Výzbroj: 5.7cm Pvkan m/43, 7.5cm Strvkan m/41, 7.5cm Lvkan m/30, 10.5cm Strvkan L/16
Sklon/ Zdvih děla: -15°/+25° > -10°/+15°
Maximální rychlost: 45 Km/h
Motory: 324hp x2 Scania-Vabis L603, 340hp x2 S-motor, 350hp Volvo A8B m/41, 410hp Volvo A8B
Koní na tunu: 17,4 hp/t

Tier 6 střední tank: Strv 74
Strv 74 (poprvé ve službě od roku 1956), byl modifikovaným Strv m/42 s novou věží. Celkem bylo předěláno 225 tanků a některé kusy sloužily ve Švédské armádě až do osmdesátých let.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv 74
Váha: 24-26 t
Posádka: 4
Pancíř (korba): 55/30/20
Pancíř (věž): 30/20/20 > 30/20/20
Výzbroj: 7.5cm Lvkan m/30, 7.5cm Pvkan m/43, 7.5cm Lvkan m/36, 7.5cm Kan Strv 74
Sklon/ Zdvih děla: -15°/+15°
Maximální rychlost: 45 Km/h
Motory: 324hp x2 Scania-Vabis L603, 340hp x2 Scania-Vabis L607, 410hp Volvo A8B
Koní na tunu: 15,7 hp/t

Tier 7 střední tank: Landsverk Leo
Vroce 1948 se firma Landsverk pokusila o vytvoření série tanků určených především na export. Jedním typem byl Leo – 25ti tunový tank se 75mm dělem s vysokou úsťovou rychlostí. Tento tank byl v zásadě předělaným Strv m/42 s výrazně nižším profilem, vetším dělem a silnějším motorem.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv Leo
Váha: 25-28 t
Posádka: 4
Pancíř (korba): 70/30/20
Pancíř (věž): 55/35/20
Výzbroj: 7.5cm Pvkan m/43, 7.5cm Lvkan m/36, 7.5cm Kan Strv 74
Sklon/ Zdvih děla: -10°/+15°
Maximální rychlost: 60 Km/h
Motory: 410hp Volvo A8B, 450hp Volvo A8B Improved, 590hp Rolls-Royce Meteor Mk.IV Mod 29, 650hp DB302
Koní na tunu: 23,2 hp/t

Tier 8 střední tank: Strv 81
Strv 81  bylo označení Švédské armády pro Britske Centuriony Mk III a Mk V. Začátkem padesátých let jich bylo zakopune přes 200 kusů – za účelem nahrazení Strv m/42. Jelikož bylo prováděno jen velmi málo modifikací, tak je toto vozidlo jediným klonem tanku cizí výroby, který je ve Švédském stromě. Pokud se nám podaří najít více informací, tak může být nahrazen raným S-tankem.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv 81
Váha: 50 t
Posádka: 5
Pancíř (korba): 76/51/38
Pancíř (věž): 152/89/89 > 152/89/89
Výzbroj: 8.4cm Kan Strv 81A, 8.4cm Kan Strv 81B
Sklon/ Zdvih děla: -10°/+18°
Maximální rychlost: 35 Km/h
Motory: 590hp Rolls-Royce Meteor Mk.IV Mod 29, 650hp Rolls-Royce Meteor Mk.IVB
Koní na tunu: 13 hp/t

Tier 9 střední tank: Strv 103-0
Švédská armáda objednala první před-výrobní várku 16ti tanků Strv 103 po dvou letech (v roce 1964) od sestavení prvních prototypů.
Tato vozidla byla postavena, aby na nich mohl být prováděny různé testy za účelem vychytání much pro další produkci.

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Typ: Strv 103-0
Váha: 35 t
Posádka: 3
Pancíř (korba): 40/30/30
Pancíř (věž): –
Výzbroj: 8.4cm Kan Strv 81B, 10.5cm Kan Strv 101 & 102, 10.5cm Kan Strv 103
Sklon/ Zdvih děla: -10°/+12°
Maximální rychlost: 50 Km/h
Motory: 540hp Boeing 502-10MA & Rolls Royce K60, 600hp Boeing 502-10MA & Volvo TD 96
Koní na tunu: 17,1 hp/t

Tier X střední tank: Strv 103B
První série 70ti kusů S-tanků byla vyprodukována v roce 1967 a měla motory o výkonu 540 hp.
Nicméně záhy byly plány změněny a tanky byly vybaveny 730 hp motory (původní motory byly nahrazovány).
Model Strv 103B následoval v letech 1970-1972 a měl vylepšený motor, a další vylepšení, jako radlici (tank si uměl odhrnout hlínu, aby si udělal svůj kryt – pozn. lorensoth) a také celtovinovou zástěnu (ta dodávala tanku dodatečný výtlak, aby mohl plavat – něco na způsob “DD” Shermanů při vylodění v Normandii – pozn. lorensoth)

Návrh švédského tankového stromu ve WoT
i Zdroj: WoT.cz

Data: Strv 103B
Váha: 39.7 t
Posádka: 3
Pancíř (korba): 40/30/30 (a navíc představný pancíř pro spodní a horní část čela korby)
Pancíř (věž): –
Výzbroj: 10.5cm Kan Strv 103
Sklon/ Zdvih děla: -10°/+12°
Maximální rychlost: 50 Km/h
Motory: 730hp
Koní na tunu: 18,3 hp/t

Zdroj:http://ritastatusreport.blogspot.nl/2015/05/swedish-tanks-initial-line.html


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama