Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (2. část)
i Zdroj: WoT.cz
Novinka Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (2. část)

Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (2. část)

tatka Martin

tatka Martin

5. 3. 2017 15:20 1
Reklama

V této části si ukážeme, jak na konzolích vypadá základní prostředí, garáž nebo vozidla a jak probíhá jejich výzkum a nákup vybavení.

Zaměřovač

Nejdříve se musím na chvilku vrátit k předchozí části, kde jsem popisoval zaměřovač. Ve hře funguje stejně jako na velkém WoTku automatické zaměřování, které zaměřuje na pomyslný střed vozidla protivníka.

Ale konzolisté mají ještě jednu „fičůrku“ navíc. Při zaměření nepřítele se zabarví zaměřovací kruh podle toho, jak velká je šance na proražení pancíře.

Bílá znamená, že míříte mimo. Při žluté je téměř nulová šance na prostřelení. Oranžová značí 50% šanci a červená by měla znamenat 100% jistotu proražení pancíře.

V praxi to tak úplně nefunguje, protože je to WG a jeho RNG. Také se nepočítá s rozptylem děla. Dále ta šance na proražení je pouze ve středu kruhu. A tak se pak stane, že prostřelíte pancíř protivníka se žlutým zaměřovačem a nulovou šancí a s červeným se střela odrazí.

V bitvě se pak hráči potýkají se stejnými problémy jako na PC – mizející střely, nemožnost trefit tank z jednoho metru, „magic armor“ strojů s jedním HP atd.

Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (2. část)
i Zdroj: WoT.cz
Úvodní menu

Po spuštění se zobrazí úvodní obrazovka, na které si hráči navolí herní server, a také zobrazuje log s novinkami ve hře, samozřejmě je tam spuštění samotné hry.

V dolní části se zobrazuje stav hry při stahování updatů. Při čekání na stažení si hráči mohou zahrát jednoduchou minihru „ATTACK!“ – desetikolová 2D arkáda z horního pohledu, kde ve finále bojujete s IS-7 proti Mausovi a jeho souputníkům.

Na X360 je pak na této obrazovce ještě možnost spustit optimalizaci hry.

Po naběhnutí se zobrazí menu s několika možnostmi.

  • MULTIPLAYER – běžné bitvy, samostatně nebo v četě.
  • RANKED BATTLES – hodnocené bitvy, zatím v testu, nyní vypnuté.
  • TEAM TRAINING – výcviková místnost pro kamarády.
  • PROVING GROUNDS – základní výcvik pro jednotlivce a také zde probíhají speciální PvE mise.
  • WHAT’S NEW – popis novinek ve hře.
Garáž

Po výběru jedné z voleb se konečně dostáváme do garáže, která vypadá jako velká montážní hala s dynamickým pozadím (srší jiskry, pohybuje se mostový jeřáb atd.).

Prostředí se mění dle právě probíhajících událostí (Vánoce, Halloween, Velikonoce apod.), v galerii je screen po skončení tankbowlu. Na horní liště je přepínací menu. První položkou jsou TANKS – vozidla v jednotlivých vývojových stromech seřazené podle států (národů).

Zobrazuje se počet potřebných XP k vyzkoumání stroje nebo hodnota tanku v kreditech. U elitních a prémiových tanků pak počet získaných XP. Jsou zde také zobrazeny běžně dostupné prémiové tanky.

V samotné garáži „GARAGE“ se zobrazují v řadě jednotlivá vozidla seřazená dle států, druhu a úrovně. Pomocí filtru lze nastavit národ, úroveň, třídu apod. zobrazených vozidel v garáži.

Při vybíraní tanků má hráč možnost prohlédnout si samostatný 3D model, umístění jednotlivých modulů a tloušťky pancíře. Obdobně lze takto prohlížet i tanky ve stromu a v obchodě. Porovnání jednotlivých tanků mezi sebou zatím není umožněno.

Dále je zde po výběru tanku umožněn výzkum a nákup modulových balíčků, úprava vybavení tanku, posádky, vzhledu vozidla, konverze přebytečných XP a prodej vozidla.

Další položkou v horní liště jsou „OPS“ – operace, volitelné úkoly, za jejichž splnění obdrží hráč různé odměny v podobě kreditů, XP, spotřebních doplňků, boosty, prémium dny atd. Operací rozlišujeme tři druhy.

  • Zlaté – většinou pouze jedna, stále aktivní speciální operace (například předtím zmíněná akce na Fatherland IS-3A, nyní Tank Madness).
  • Stříbrné – většinou týdenní akce s denní obnovou, hráč může mít zároveň aktivní maximálně tři najednou.
  • Zelené – boosty na vyšší příjem XP tanku nebo posádky, kreditů. Je možné je zakoupit v obchodě v různých balíčcích nebo obdržet jako odměnu za splnění operací. Tyto akce lze nejlépe přirovnat k osobním zálohám na PC. Aktivní může být pouze jedna.

Splněné operace jsou pak vyčerněné.

Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (2. část)
i Zdroj: WoT.cz

Další položkou jsou „STATS“ – statistiky hráče a to jak celkové, tak i u jednotlivých tanků. Opět lze zobrazené informace nastavit za pomoci filtru.

Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (2. část)
i Zdroj: WoT.cz

Následují položkou je „STORE“ – obchod, kde se dají nakoupit goldy, prémium účet, balíčky s tanky se spotřebními doplňky a s boosty. Dále lze konvertovat XP na volné, goldy na silver kredity.

Poslední položkou je pak „LOG“ – zde se zobrazují informace o ukončených bitvách, splněných OPS, nákupu a prodeji atd.

Tanky

Jak už bylo napsáno výše tanky jsou zařazeny v jednotlivých stromech podle států a dále se dělí dle jednotlivých tříd.  V tomto se konzole od PC zásadně neliší, a pokud dojde ke změně na PC, tak se později projeví i na konzolích. Na obrázku je vidět kompletní strom USA.

Pozorní si jistě všimli, že na první úrovni se vedle známého lehkáče T1 Cunningham ukazuje i střeďák T22 Prototype. Jedna z úliteb amerického týmu americkým hráčům, aby hned na začátku měli tank, který vypadá jako tank.

Výraznou změnu najdeme i na desáté úrovni v britském stromu, kde se vedle dobře známého těžáku FV215b zobrazuje výborný těžký Chieftain Mk. 6. Další změna proběhla při doplnění německého stromu o skvělý lehký VIII. Spähpanzer Ru 251 a záměně Spähpanzer I C místo Aufklärungspanzer Panther, ze kterého se stal prémiák a vlastníkům byl vyměněn zdarma. V jednom z rozhovorů vývojáři naznačili, že uvažují po příchodu X. stíhače Grille 15 i se zachování stávajícího Waffenträger auf. E 100.

Výzkum tanků probíhá na konzolích trochu jinak, jednotlivé vylepšené moduly jsou spojené do postupných zlepšujících balíčků. Potřebné XP a ceny modulů jsou stejné jako na PC. Kvůli spojení do balíčků jsou potřebné XP a cena vyšší, vcelku to ale vychází stejně. Ale také z toho například vyplývá nemožnost výměny neoblíbeného děla dle preferencí hráče, pokud třeba není v topovém balíčku. Na obrázku je vidět obsah balíčku, vylepšené moduly mají zelené zvýraznění. Potřebné zkušenosti na výzkum tanků a jejich ceny jsou na obou platformách stejné.

Při balancováni tanků je americký tým nezávislý na běloruském ústředí a případné změny provádí dle vlastního uvážení a potřeb.

Prémiové tanky

Na konzolích se nachází stejná prémiová vozidla jako ve verzi na počítačích. Na rozdíl od PC na konzolích nejsou osobní mise, a tak se odměnové tanky za tyto mise objevují jako standardní prémium tanky mimo strom, dostupné občas v obchodě.

Dalšími prémiáky jsou různé kamuflážní mutace běžných prémiáků známých z PC. Ale jejich balancování opět probíhá nezávisle, a tak má třeba známý VIII. střeďák Panther mit 8,8 cm L/71 omezený matchmaking do XI. úrovně.

Zatím se nechystá odebírání prémium tanků s omezeným matchmakingem z obchodu a následně ze hry. Ve hře se objevilo i několik unikátních prémiových tanků k výročím a také podle komiksové předlohy. Všechny si můžete prohlédnout v konzolové tankopedii. Odměnové tanky X. úrovně se na konzolích zatím neobjevily.

Event stroje

U příležitosti různých svátků a výročních událostí se na konzolích objevují speciální stroje, s kterými nelze běžně hrát.  Na jejich parametry si můžete prohlédnout v tankopedii.

Vzhled

Jednou z věcí, která obě verze odlišuje, jsou kamufláže. Na konzolích jsou navíc přidány kamufláže pro městské mapy, ale na zimních městských mapách se používá standardní zimní nátěr.

Na obrázku níže je Chieftain Mk.6 v městské kamufláži inspirované britskou Berlínskou brigádou. Nápisy a emblémy jsou shodné, ale několik rozdílných se najde, jedná se především nápisy a emblémy k výročním událostem. Takže konzolisty kamufláže stojí víc, ale jinak jsou ceny shodné.

Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (2. část)
i Zdroj: WoT.cz
Vybavení

Stejně jako na PC si můžete svůj stroj dovybavit prémiovou municí, výstrojí „EQUIPMENT“ – tři sloty a spotřebními doplňky, „CONSUMABLES“ – tři sloty.

Veškeré vybavení je shodné s PC verzí, ceny jsou taktéž stejné včetně možnosti nákupu prémiového vybavení za kredity. Spotřební doplňky mohou být nainstalovány dvakrát, pouze prémiové jídlo jde osadit jednou.

Velkou nevýhodou konzolí je neexistence plnohodnotného skladu. Pokud hráč vyhraje nějaké spotřební doplňky v operacích, uloží se mu do skladu, ale nemá žádnou možnost je prodat, stejně tak munici. Také pokud je sleva na spotřební doplňky nelze žádný nakoupit do zásoby.

Osobně tak mám ve skladu více než 300 malých hasičáků za milión kreditů a nemůžu je prodat. Výstroj je také naprosto stejná a rozděluje se na pevnou odmontovatelnou za 10 goldů a volnou, která jde odstranit bez postihu.

Zde bych tento díl ukončil a v poslední části si pak ukážeme nejvíc rozdílné posádky, jejich vlastnosti a mapy.

Zdroj: World of Tanks console

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama