Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (1. část)
i Zdroj: WoT.cz
Článek Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (1. část)

Jaké jsou rozdíly mezi World of Tanks na PC a konzolích (1. část)

tatka Martin

tatka Martin

Reklama

Před třemi lety byla vydána konzolová verze oblíbené hry World of Tanks. Pojďme se podívat, jaké jsou hlavní odlišnosti mezi PC a konzolovou verzí této populární online hry.

Článek je psán především z pohledu XBOXového hráče. Autor článku má na kontě více než 40 tisíc odehraných bitev na obou verzích XBOXu, zároveň si vyzkoušel hru i na počítači a rád sleduje Youtube videa známých PC hráčů, jako jsou Marty_vole, Gottwy, Akcido, SuperKravaťák a další.

Hru má na starosti americký vývojářský tým, který má poměrně velkou nezávislost na ústředí. Z toho plynou určité odlišnosti, které si ukážeme později. Takže jak to celé začalo. Nejprve na podzim 2013 probíhal beta test na XBOX 360 a od února 2014 byla spuštěna ostrá verze na třistašedesátce a poté se přidal XBOX ONE a nakonec se v lednu 2016 hra rozšířila i na PlayStation 4. Bohužel konzolová verze nepodporuje češtinu. Hra byla zahájena se třemi liniemi – USA, Velká Británie a Německo. Postupně byly přidávány další linie a zatím poslední přibyla československá linie. Nyní už zbývá doplnit jen švédský strom a nějaké drobné změny u jednotlivých vozidel oproti velkému PC bratru. Spolu s příchodem ČS linie proběhl i update na verzi 3.5, kde byla mimo jiné přidána nová fyzika a tak mnohatunové tanky teď jezdí jak terénní buginy. Pokud se tank obrátí na střechu, neznamená to jeho zničení, po deseti sekundách se vrátí do správné polohy.

Hra od počátku běží na třech serverech Europa, NA east a NA west. Denně je aktivních zhruba 20 až 30 tisíc hráčů na XBOXu, záleží především na denní době. Hráči 360 a One hrají společně na stejných serverech v tzv. “crossplay”. Vývojáři pracovali i na zapojení hráčů na PlayStation do “crossplay” a všichni konzolisté by tak hráli společně. Zde to zatím uvázlo na mrtvém bodě kvůli nedohodě mezi vlastníky platforem. Pravděpodobně by se tak jednalo o jednu z mála her, ne-li první, kde by se konkurenční platformy spojily a používaly společný server.

Graficky je hra skvěle odladěna a stále plynule běží i na přes deset starém XBOX 360. Hra ale přesahuje 4GB interní paměti, takže si ji hráči musí nahrát na Flashdisk, pokud nemají interní harddisk. Na současných moderních konzolích hra běží v plném HD rozlišení, se všemi možnými grafickými detaily a směle se vyrovná svou úrovní nejlepším PC. Zvlášť pěkné jsou efekty počasí jako je vítr, déšť, mlha, blesky, sněžení, slunce, kouř atd. Přeci jen je pro vývojáře snazší optimalizovat hru pro tři platformy než pro tisíce možných konfigurací na PC. Je velmi příjemné se pohodlně usadit v obýváku do křesla nebo na pohovku před 50″ TV a hrát, někdy se stane, že se člověk kochá grafikou místo toho, aby se soustředil na hru, hlavně u nových map.

Známé starší srovnávací video od DigitalFoundry.

Protože se jedná o konzole, které jsou uzavřené, nejsou ve hře žádné módy, tak jak je známe z PC. Hra je tedy pro všechny stejná a ovlivní jí pouze kvalita internetového připojení daného hráče a samozřejmě jeho um. Samozřejmě nesmíme zapomenout na nesmírně populární RNG, které dokáže každého pěkně potrápit. Nemožnost módů je podle mě jedna z výhod konzolistů a dokládá to i boj proti nelegálním módům na velkém WOT. Cílem hry je, stejně jako na PC, postupně během hraní vyzkoumat vozidla různých tříd od I. až po X. úroveň.

Bitvy probíhají stejně jako na PC ve formátu 15 na 15, ale máme zde jeden rozdíl. Kromě klasických známých bitevních módů standard, střetnutí a útok s obranou je tu i možnost čtvrtá – zničení (team destruction) – týmy nemají základny a bojuje se do posledního vozidla nebo do vypršení časového limitu. Pokud vyprší časový limit, vyhrává tým, kterému zůstalo víc strojů. Hráči nemají možnost si zvolit herní mód, je přidělen náhodně. Za odehrané bitvy hráči získávají zkušenosti a kredity, výdělky jsou na konzolích nastavené výš než na PC. Není povolená palba do vlastních, dřív byla umožněna artynám, ale už je vypnutá. Musím se přiznat, že se mi nechtěně povedlo pár vlastních zničit, když jsem jim chtěl pomoci s protivníkem. Spoluhráče lze zničit pouze utopením nebo shozením, poté se hráč stane modrým a ostatní spoluhráči do něj mohou střílet. Ten kdo ho zabije se také stane modrým.

Hráči se mohou sdružovat do klanů, které ale zatím nemají žádné další uplatnění. Sice probíhá klanová liga, ale tak trochu mimo hru, v samotné hře není zobrazena. S kamarády si hráči mohou v náhodných bitvách postavit až pětičlenné čety. Ve hře také funguje výcviková místnost, kde si hráči mohou vyzkoušet různé mapy a postupy hraní a to jak s kamarády tak i s náhodnými hráči.  Žádné další možnosti jako jsou roty, mód opevnění a podobné ve hře zatím nejsou a nevím jestli se vůbec chystají. Vývojáři zatím testují mód “Ranked battles” – hodnocené bitvy. Hrálo se pouze s vozidly V. úrovně, hráči byli po deseti testovacích bitvách rozděleni do jednotlivých lig a tyto se pak dělili ještě na divize, zatím není úplně jasné k čemu to bude.

Během bitvy se hráči mohou domlouvat pomocí přepínání tří radiálních menu. Nebo lze samozřejmě používat sluchátka s mikrofonem, ale největší borci k doruzumívání používají kinect a to pak ve hře štěkají psi a naštvané manželky, brečí děti, kterým otec vzal hračku, někdo vám pustí svojí oblíbenou “super” muziku a další na co si jen vzpomenete. Naštěstí se dá zvuk takového hráč vypnout. V rámci čety můžete být zapojeni do XBOX párty a pak slyšíte už jen členy své párty. Ve hře není chat.

Pro orientaci v bitvě mají hráči v levém spodním rohu kulaté menu se zobrazením tanku, počtu HP, moduly a posádkou. V horní části obrazovky se zobrazují tanky, čas a průběžný výsledek. Vpravo dole se nachází minimapa, hráči mají na výběr ze dvou druhů. Původně byla pouze kruhová radarová, která se natáčí dle polohy tanku. Posléze byla přidána klasická minimapa, její velikost a zobrazované informace se nedají nastavit. Pro větší přehled si hráč může zobrazit velkou mapu kde má po stranách i seznam hráčů a názvy, třídy a úrovně vozidel v bitvě.

Při hře se používá pět režimů zobrazení bojiště z toho dva jsou s velkým přiblížením, které jsou vhodné především na zaměření protivníka a palbě na něj. Nejde využít dynamické přiblížení jako na PC přes kolečko myši. Hra používá klasický kruhový zaměřovač, vlevo je zobrazen stav nabití a vpravo stav HP tanku. Dole pak vzdálenost. Zaměřovací kruh je celistvý. Pouze u artyn je tečkovaný v arty pohledu.

V dalších částech si probereme garáž, tanky a jejich expení, posádky a jejich vlastnosti a nakonec mapy.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama