Jak tvořili Himmelsdorf?
Přinášíme vám velmi zajímavý článek o tom, jak se tvořila mapa Himmelsdorf. Věděli jste například, že známá červená budova se zelenou věží, která je na jedné ze základen, je vlastně Královský palác ve Varšavě?
Článek je vytvořen na základě rozhovoru s Alexandrem Šiljajevem, členem vedení společnosti Wargaming.
Jak vznikl Himmelsdorf
Myšlenka vytvořit Himmelsdorf vznikla po uvedení map Karélie, Prochorovka a Malinovka, kdy hra vyžadovala městskou mapu. Měla připomínat například souboje tanků ve městech v pozdních fázích války, například v Berlíně. Protože šlo o první městskou mapu, musela být optimalizována tvorba modelů budov tak, aby se dala využít i kdykoli dobudoucna. Díky tomu byly všechny městské mapy po Himmelsdorfu tvořeny jednodušším způsobem, protože procesy již byly nastaveny.
Budiž jasně řečeno, že ve skutečnost žádný “Himmelsdorf” neexistuje. Mapa je vytvořena z částí mnoha míst, celkově je ale vytvořena pouze na základě fantazie návrhářů map. Byla vytvořena zejména s ohledem na to, aby se na ní dobře hrálo, nikoli aby přesně odpovídala nějakému místu. Původně se jmenovala “Chrensdorf”. Jde o slovo vytvořené z ruského vtípku, kdy “Chren” znamená “křen”, ale také “nesmysl” (nonsens). Protože však byly problémy s překladem tohoto názvu, byl nakonec změněn na neutrální Himmelsdorf. Jak asi většina z vás ví, “Dorf” znamená německy vesnice a jde o tradiční druhou část jmen mnoha německých vesnic, něco jako u nás “Lhota”.
Zajímavostí je, že po vytvoření “německého” Himmelsdorfu, začal vývoj pracovat na jeho protějšku, laděném spíše do sovětských reálií. Tak vznikla mapa Ensk.
Himmelsdorf není svým zaměřením zcela německá mapa, cílem bylo jednoduše vytvořit mapu evropskou. Proto vývojáři, kteří v minulosti navštívili některá evropská města, dali na hromadu fotky budov, které z výletů a dovolených přivezli a na jejich základě budovali objekty na mapě. Nakonec se ukázalo, že to, co vývoj považoval za typickou evropskou architekturu, se spíše ukázalo být výjimkami a to proto, že jako turisté samozřejmě fotili zejména známé historické památky. Díky tomu je například červená radnice, která stojí na jednom z capů, kopií Královského paláce ve Varšavě. Nebo například socha koně, byla převzata ze starých fotografií mostu Hohenzollern v Kolíně nad Rýnem.
Varšavský královský palác ve skutečnosti a ve hře:
Detaily na mapách, jako například dopravní značení, byly převzaty ze starých fotografií, aby vypadaly co nejrealističtěji.
První věcí, která byla na mapě zpracována, byl systém ulic tak, aby mapa byla alespoň zčásti symetrická, až poté vývojáři začali doplňovat budovy a další obsah. Kdyby používali stejné budovy na celé mapě, vypadalo by to divně a nudně, to je například důvodem, proč mají domy na Himmelsdorfu různou výšku. Zároveň jsou na mapě výrazné orientační body, aby hráčům usnadňovaly prostorovou orientaci. Na jednom capu je tak vysoký kostel, zatímco na druhém výše zmíněná červená radnice se zelenou věží. Na straně u kostela je tak spíše klasická “evropská” architektura, zatímco druhá strana mapy obsahuje více monumentální “úřednické” architektury, která byla používána v Německu.
První grafický nástřel mapy Himmelsdorf:
Podklady pro vytvoření základny:
Podklady pro vytvoření hradu:
Podklady pro vytvoření náměstí:
Podklady pro vytvoření nádraží:
První verze mapy Himmelsdorf se ve hře objevila už během beta testování a místo domů na ní byly jen neotexturované kvádry. Teprve později byla mapa osazena texturami a dalšími drobnostmi. Problémem bylo na mapě vytvořit přirozené světlo tak, aby neovlivňovalo hru. (Právě to, že virtuální slunce občas hráčům “svítilo do očí” byl jeden z důvodů, proč byl ze hry odstraněn jinak graficky velmi povedený Ruinberg v plamenech – pozn. carramba66). Protože se problém se “sluncem” nedařilo vyřešit, bylo nakonec po zjišťování, jaký má vliv na hru rozhodnuto, jej z mapy jednoduše odstranit.
Modely domů byly tvořeny s vědomím, že musí být využitelné i na další mapy, i proto mohla být sada modelů baráčků z Himmelsdorfu použita později na řadu dalších míst.
Zdroj:http://ritastatusreport.blogspot.nl/2015/04/how-himmelsdorf-was-built.html