Jak se tvořil HD model IS-3?
i Zdroj: WoT.cz
Článek Jak se tvořil HD model IS-3?

Jak se tvořil HD model IS-3?

Excalibur.cz

Excalibur.cz

Reklama

Čas od času nás společnost Wargaming nechá nahlédnout pod pokličku vývoje, tentokrát Vám ukážeme, jak to vypadá, když se reálný tank konvertuje do 3D metodou tzv. “fotogrammetrie”.

Práce začíná vždy tím, že se hledá model, který se použije pro focení a poslouží jako reálná předloha toho, co pak bude jezdit ve hře. Wargaming má to štěstí, že nedaleko od Minsku leží muzeum tzv. Stalinovy linie, obranného valu z 2. světové války, ve kterém se nachází řada válečných tanků. Jako první se tank vyfotí ze všech stran. To je poměrně pomalý proces, protože fotek se musí udělat více než tisíc a to ve správných úhlech, odstupech a při správném světle. A je řada dalších aspektů této práce, které se musí hlídat.

Jak se tvořil HD model IS-3?
i Zdroj: WoT.cz

Proces fotografování je pak rozdělen na dvě části:
1) Nejdříve se vytvoří kruhová fotografie, při které se tank fotí dokola ze všech úhlů
2) Fotografují se detaily, jako nepřesnosti pancíře, patina nátěru, sváry, výbrusy atd., to vše proto, aby tank vypadal realisticky

Pro focení IS-3 byly použity hned dva stroje, pro focení věže, podvozku, úsťové brzdy a částí pojezdového ústrojí to byl vrak, pro vše ostatní pak kompletní stroj, stojící o kousek dál. Stejně jako v předchozím případě je věnována velká pozornost drobným detailům, které dělají model tanku realističtějším (viz. bod 2).

Jak se tvořil HD model IS-3?
i Zdroj: WoT.cz

Během druhé fáze fotografování se zároveň fotky proženou speciálním programem, kterému pomáhají nálepky na tanku, díky kterým pozná části tanku i jejich sestavení v úhlech. Program pak po složitém výpočtu vyhodí tzv. superpolygonální model, jde o 3D model s více než 150 miliony polygonů. Tento model není použitelný ve hře, protože normální PC nemá nejmenší šanci jej zobrazit. Proto je supermodel komprimován do podoby standardního herního modelu, který má cca 50 tisíc polygonů. Jde o kompromis mezi kvalitou a snadností zobrazení.

Dále je nutné se zaměřovat na textury, které správně zobrazí drobnosti, které na modelu vznikly přenešením nepřesností z tanku samotného, opět jde o sváry, výbrusy a podobně, ty nelze namapovat jako ostatní části tanku, ty musí mít správnou texturu, aby vypadaly tak, jako ve skutečnosti.

Jak se tvořil HD model IS-3?
i Zdroj: WoT.cz

Jak se tvořil HD model IS-3?
i Zdroj: WoT.cz

Metoda fotogrammetrie byla poprvé použita na modelu T-34/85M, premiovém tanku 6. tieru. Pozitivem je, že každý model vytvořený touto metodou, bude obsahovat malé realistické nedokonalosti, které vznikly překotností válečné výroby. Dalším kandidátem na přepracování je střední tank T-44. IS-3 bude v HD vydán v aktualizaci 9.8.

Pozn. carramba66:Protože jsem před rokem a půl na Stalinově linii byl, s dovolením odhadnu, jaké tanky projdou touto metodou a tedy konverzí do HD jako další. Na Stalinově linii byly nejlépe přístupné právě vrak IS-3 a hned vedle něj stála pojízdná T-44, obojí polepené spoustou nálepek “World of Tanks”. V muzeu mají dále ISU-152, několik poválečných tanků a také další kousky, které právě procházejí rekonstrukcí, jde o německý StuG III a sovětské BT-7. O kousek dál stojí stíhač tanků SU-100, střední tank T-34 ve verzi s hranatou věží z roku 1943 a také těžký tank T-10, neboli IS-8. Takže počítám, že tyto tanky budou v HD další, Wargaming to k nim má nejblíže (některé z nich už samozřejmě v HD jsou).

Panoramatická fotka několika bojových vozidel
http://360.io/hkBRWs

Fotka dalších strojů ze Stalinovy linie

Jak se tvořil HD model IS-3?
i Zdroj: WoT.cz

Zdroj:http://ritastatusreport.blogspot.cz/2015/03/how-wargaming-made-hd-is-3.html


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama