Insider: Jak vývojáři mluví o hráčích?
Tentokrát pro vás máme slušnou nálož informací ze zákulisí vývoje World of Tanks. Vývoj například hovoří o hráčích. Co si o nás myslí? Nic moc dobrého. Taky se v zákulisí řeší problematika mizejících střel, nové tanky a nové mapy. Opět bude co číst.
– některé vývojáře pobavilo uvedení premium tanku Calliope ve War Thunder, podle nich je to ryzí pay2win
– janpoští uživatelé často dělají modifikace sami pro sebe (ne pro japonskou komunitu, pro sebe samy a nejde o žádné cheaty)
Cheaty ve World of Tanks
Vývoj prověřuje klanové války, jak moc se v nich používají nedovolené módy. V Rusku už je hotovo, v Americe se s tím začíná, v Evropě je proces někde uprostřed. Přičemž každý, kdo hraje esport, musí hrát bez jakýchkoli modifikací. Jakýchkoli. Klient musí být zcela čistý. V Číně se modpacků používá velká spousta, v každé bitvě jsou to v průměru skoro dva uživatelé s nějakým cheaterským modpackem. V EU je to 0,44 uživatele na bitvu v USA 0,46 v Rusku 0,5, Asii 0,6, v Koreji 0,2. Partner v Číně to nicméně neřeší.
Kanonenjagdpanzer
Stroj projde ještě jedním kolem rebalancu, než nahradí Jagdtiger 88mm. Má totiž problémy s kanónem, díky tomu, že nemá omezený MM. Čili kanón asi dostane buff. Neví se ještě, jestli se bude upravovat jak základní, tak premiová penetrace (200/260), testy ukázaly, že stíhač je pohyblivý a má dobré camo. Další testování bude nicméně probíhat znovu od začátku.
Japonský Tiger
Otázka: “Japonský Tiger?”
Odpověď (SerB): “Budou se otvírat peněženky”
Koridorové mapy:
Vývojář #1: S touhle trollovací logikou je třeba i tak oblíbená mapa, jako Himmelsdorf, technicky obrovský koridor.
Vývojář #2: Termín “koridor” neexistoval do doby, než ho někdo propíchnul a od té doby je “koridor” úplně všechno.
Vývojář #3: Držkuj na mapu, tým, čety, zásobníky (ano, to se děje), hráče z jiných zemí (další rasistický trend z amerického serveru), hru jako takovou ale nikdy, nikdy, nikdy se nekoukej na to, jak hraješ sám.
Vývojář #1: Kdybysme dělali všechno, co chce každý jeden hráč, tak není žádná hra!!! Když jim to spadne, tak nikdy nepřiznají, že to byla jejich chyba a protože za to nemůžou, jdou nadávat jiným.
SerB: Buď v klidu, nikdy jsme je neposlouchali.
Pozn. carramba66: Jestli se tam vedou tyhle řeči, tak pak docela chápu, proč je WoT tak v prdeli, jak je. Koridorovitost map je problém úplně zjevnej, stejně jako to, že hra je díky míchání casual a hardcore hráčů zejména pro druhou skupinu nehratelná. Jak dlouho už říkáme, že je ve hře potřeba balancovat nejen tanky, ale i hráče? Roky. Zajímalo by mě, jestli to někdo z vývojářů vůbec hraje, zjevně ne. Ještě že World of Warships dělá jinej tým, než ta banda amatérů v Minsku.
Mapa Dálnice
Dálnice byla stažena z testu, protože místo toho, aby se hra stala díky novým kopečkům a možnosti krýt se dynamičtější, hráči mezi úkryty přeskakují jako žáby. Dělostřelectvo je díky tomu nepoužitelné a akorát se kempilo. Díky tomu byly na testech velmi dlouhé bitvy, nejdelší ze všech. Městečko na jihu pak bylo často jako kryt často využíváno k snadnějšímu vítězství. Mapa proto bude na severu ještě trochu více upravena, možná se rozšíří ta zástavba, aby se zabránilo kempení a přeskakování mezi kopci.
Pozn. carramba66: Přesně to se o téhle mapě říkalo, hned jak se objevila, že ten kopec uprostřed pustiny je kokotina, že to dopadne jak s kopcem na El Hallufu, že na jeho okrajích bude většinu bitvy kempit půlka týmu. Poslouchal nás někdo? Neposlouchal. Hraje to v Minsku někdo? Nehraje. Tak se pak nedivte.
Změny dělostřelectva
Kdysi se uvažovalo, že by se dělostřelectvo změnilo na jakousi verzi útočných děl, která by střílela jenom HE a na krátké vzdálenosti (jako KV-2), nicméně vývoj i testeři to nepřijali příliš dobře, proto se to zastavilo. Tanky byly příliš slabé a až příliš připomínaly všechno v současné hře, co má derp kanóny.
Rebalanc dělostřelectva je stále v řešení, vývoj nechce jít cestou zvyšování ROF a snižováná alfy. Na vysokých tierech by pak například nikdo nebral arty do CW a na T6/T8 by je nikdo nebral do módu Opevnění, protože dělostřelecké spotřebáky by byly lepší a artyny by akorát zabíraly slot pro klasický tank. Vypadá to tedy, že rebalanc artyn bude udělán přes rebalanc HE munice. Nějaké návrhy už jsou.
Tanky, které se špatně expí
To, jak složité je expení některých strojů, jak hráče jejich hraní vytáčí, WG nebere při sestavování stromů v potaz. Například Chi-Ri je tank velmi těžký na osvojení (stejně tak např. Churchill TD a AMX40). Nicméně jeho topové dělo se zásobníkem je vykoupením, přestože stále chce trochu toho skillu.
Zde vývojáři varují, japonské heavyny budou stresující na hraní všechny. Díky tomu by měly teoreticky dostat buff. Problém je, že zkušení hráči je budou přeskakovat přes free XP a proto s nimi budou hrát zejména jen ti zbylí hráči. Čili pokud chcete rebalanc tanků, začněte všichni hrát AMX40, prohrávejte s ním a pokud vás bude dostatek, WG si toho všimne. Příklad: B1 je buffnutá a je to zabiják, kdekoli se objeví, tedy pokud potká cokoli na svém tieru a nižším. A tak jediná věc, která stahuje jeho statistiky do normálu, je jeho nepoužitelnost proti vyšším tierům. WG mu ale nemůže dát omezený MM, protože by to dopadlo jako s B2, která má VIP MM a díky tomu je možné si s ní snadno nahrát celkové WR.
Vývojáři hodnotí verzi pro Xbox One
Všem se to moc líbí, nicméně rozhodli se jít cestou, kterou se na PC verzi nejde, budou mít vlastní tanky, například Chaffee s věží AMX-13. Vývoj PC verze se proto zajímá alespoň o grafické funkcionality, jako je např. počasí. Nicméně stejný vývoj nelze použít na PC verzi, kde existuje mezi hráči velká roztříštěnost kvality hardware, proto se PC vývoj raději zaměří na vlastní věci – všechny tanky do HD, dokončení stromů a větví, přepracování neoblíbených map, zavedení zničitelného prostředí, atd. Rozdělit hráče podle konfigurací, jak se ukázalo s uvedením 9.0 před rokem a půl, není cesta.
Mizející střely
Problém není ani na serveru ani v hráčově klientovi, jde o chybu v engine, která nastává, když server chybně spočítá hodnotu penetrace. Vypadá to asi následovně:
– hráč se chce rozjet
– server dostane příkaz “jeď” a odpoví klientovi “teď právě jedeš”
– později hráč zpozoruje nepřátelský tank, takže klient odešle na server informaci “vidíme tank”
– hráč na tank vystřelí
– klient pošle na server informaci, že bylo vystřeleno a server začne počítat přebití, dráhu střely, její penetraci, atd. a spočítá, jestli bude penetrovat, nebo ne a když ano, tak jakou dá DMG a jestli poškodí nějaké moduly
– BigWorld engine, který běží zároveň s výpočty na serveru, ovšem chybně interpretuje informaci z klienta a odešle informaci “nic se neděje”
– server se v té chvíli začne “dohadovat” s engine, že odeslal data, nakonec ale má navrch BigWorld
– server tedy rezignuje a do klienta pošle informaci, žádný tank tam nebyl
– herní klient zobrazí hráčovi střelu, která najdnou zmizela, nebo prolétla tankem jakoby nic
Zdroj:http://ritastatusreport.blogspot.cz/