Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II
i Zdroj: WoT.cz
Článek Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II

Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II

Prisma

Prisma

26. 1. 2018 11:00
Reklama

V roce 1939 do firmy škoda přišel nový generální ředitel jménem Wilhelm Voss. Tato skutečnost byla první předzvěstí začlenění Škodových závodů do struktury SS. Pod novým vedením začala Škodovka pracovat na nových projektech postavených na podvozcích tanků T-21 a T-22.

Voss I

Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov

Prvním prototypem byl stíhač tanků/samohybné dělo pojmenované na počest generálního ředitele Voss I. Oficiální celý název projektu byl Selbstfahrlafette 7,5 PAK (ŠKODA). Voss I byl vyvíjen v srpnu 1941.

Na tank měl být namontován kanón škoda A16 ráže 75 mm. Jednalo se o protitankový kanón o hmotnosti 2000 kg. Byl postavený pouze jediný prototyp kanónu. Náměr na obě dvě strany měl činit 30º. Deprese kanónu byla -10º a elevace +20º a s úsťovou rychlostí 860 m/s.

Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/109457/A-16-75mm-protitankovy-kanon

Vzhledem k problémům s podvozkem, prototyp nedošel dál než do návrhu na papíře a dřevěného modelu, ale nejsou žádné pořádné informace ani podklady, které by potvrzovaly samotnou existenci tohoto modelu.

Technické parametry:

Hlavní a sekundární zbraň: Škoda A16 ráže 75 mm
Pancéřování: 30 mm čelní pancíř, bok a zadní pancíř měl mít nejspíše 25 mm
Posádka: 5 mužů (Velitel, Nabíječ, Řidič Radista, Střelec)
Rychlost a dojezd: 50 km/h
Motor: Škoda 15 litrový benzín V8, 256 koní (14,2 hp/t)
Hmotnost: 18 t

Voss II

Druhý prototyp, který byl postaven na stejném podvozku s rozdílem použitého děla. Voss II má velice podobný příběh jako I. Byl dotažen pouze do podoby papírového nákresu a nejspíše i dřevěného modelu. O tomto prototypu je ještě méně informací, než tomu bylo u prvního prototypu.

Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://forum.valka.cz/topic/view/11686#37654

Zde mělo být použito pěchotní dělo SiG 33 schweres Infanteriegeschütz) ráže 149,1 mm. Délka hlavně je 170 cm (L/11,4). Rychlost střelby se udávají 3 rány za minutu a úsťová rychlost 240 m/s HE náboje.

Historické okénko s World of Tanks: Voss I a II
i Zdroj: WoT.cz
Zdroj: http://warspot.ru/5578-prototipy-dlya-okkupantov

Na obrázku je model, jak by mohl tank Voss II vypadat.

Můžeme předpokládat, že technické parametry budou stejné jako u první prototypu, protože byl použitý stejný podvozek.

Voss II by mohla být dalším ideálním zástupcem do linie artyn na nižším tieru.

Technické parametry:

Hlavní a sekundární zbraň: pěchotní dělo SiG 33 ráže 149,1 mm
Pancéřování: 50 mm čelní pancíř, bok a zadní pancíř měl mít nejspíše 25 mm
Posádka: 5 mužů (Velitel, Nabíječ, Řidič Radista, Střelec)
Rychlost a dojezd: 50 km/h
Motor: Škoda 15 litrový benzín V8, 256 koní (14,2 hp/t)
Hmotnost: 18 t

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama