Vyvážení explozivní munice ve verzi 1.13 aneb krok do neznáma
i Zdroj: WoT.cz
Článek Vyvážení explozivní munice ve verzi 1.13 aneb krok do neznáma

Vyvážení explozivní munice ve verzi 1.13 aneb krok do neznáma

mighty_Kali

mighty_Kali

10. 6. 2021 10:30

Už delší dobu se mluví o problému high explosive munice (v článku dále označováno jako héčka). Kde tento problém vlastně vznikl? Proč je potřeba to měnit a jaká jsou na stole řešení? Na to se z části podíváme v dnešním článku, který se týká test serveru 1.13, ve kterém ale opomíjím změny u artilérií, na které se podíváme někdy příště.

Reklama

Héčka měla a mají své místo ve hře a často slouží k „vypruzení“ velmi pancéřovaného nepřítele, který by byl s klasickou nebo i prémiovou municí těžko probitelný. Tato mechanika ve hře dlouho fungovala a kdybychom se vrátili o pár let zpět, tak si troufnu tvrdit, že většině lidí to vyhovovalo. Hra se ale samozřejmě neustále vyvíjí, přicházejí nové tanky, nové mapy, nové mechaniky a mění se i celková meta hry, tedy například i poměr munice, který hráči vozí. Když jsem se hrou začínal, tak na většině tanků jsem vozil 1-3 héčka, která jsem využíval především na bránění základny. S postupem času mi ale začalo připadat, že jsem potkával tanky, které vozily héček třeba 10 nebo 20. Není se co divit, když se podíváme na aktuální stav hry, tak není výjimkou, že se v koridoru, kde bojují pancéřovaná vozidla střílí především héčka. Hráčům, kteří střílí např. do IS-7 nebo T110E3, kterým jde vidět pouze dělo tak zbývá dávat po 100-200 poškození. 

Z druhé strany barikády ten pocit také není kdovíjaký. Přijedete s IS-7 za haldu, schováte si podvozek a spoléháte na tu nejsilnější část tanku. Přijde 5 héček, vy jste klidně i o 1000 životů lehčí, máte rozbité moduly a zraněnou posádku. Po tomto argumentu, se nejspíše shodneme že s tímto stavem není zcela spokojena ani jedna strana.

Wargaming se proto rozhodl v aktualizaci 1.13 kompletně změnit mechaniku héček. Aktuálně probíhá druhá fáze test serveru, a to dost možná na základě zpětné vazby hráčů, kteří se účastnili první fáze. V první fázi byla explozivní munice upravena následujícím způsobem – pakliže granát neprorazí pancíř, tak náboj vybuchne, ale poškození bude o dost menší (odhadem se jednalo například o 50 poškození místo původních 200). V testu došlo také ke změnám představného pancíře a třeba i pásů, tedy zón, které znesnadňovali průchod héček. V první verzi, pokud explozivní granát o průbojnosti 100 mm dopadl na představný pancíř o tloušťce 20 mm, tak mu stále zůstalo 80 mm penetrace, díky které se může dostat přes hlavní vrstvu pancíře. Znamenalo to tedy že například s penetrací 100 mm na héčku jste mohli probít většinu středních, ale i některých těžkých tanků do boku. V první verzi testů toto řešení nebylo úplně šťastné a z původně „vypruzovací“ munice se stala ještě větší meta, než byla do nynějška. 

Jak již bylo zmíněno, tak aktuálně probíhá druhá fáze test serveru, na které došlo ke změnám a jsem si téměř jist, že některé změny ještě budou následovat a že implementace do hry, tak aby se stala lepší a zábavnější, nebude úplně jednoduchá. Hlavní změnou oproti první fázi je v představném pancíři, kdy při penetraci héčka 100 mm a průrazu 20 mm pancíře nezůstane původních 80 mm penetrace k projití hlavního pancíře, ale pouze 40 mm. 

Dle mého názoru se tímto řešením zvýhodní pancéřované tanky, což nemusí být nutně špatně, protože dost možná se začnou hrát více a změní se tak celkový gameplay. Pokud se podíváme s odstupem a bez osobních preferencí na nejlepší tanky ve hře, které jsou volně dostupné (pomineme tedy odměnové a prémiové tanky), tak velkou většinu tvoří střední tanky. Faktory rychlosti, maskování, poškození za minutu a penetrace tvoří téměř dokonalý soubor vlastností, které chcete, aby váš tank měl. Tato nastolená meta stále vládne a pořád většinu týmů v bitvách tvoří střední tanky. S přibývajícím počtem koridorových map, což opět není to nejšťastnější řešení, se tato převaha pomalu a jistě vytrácí, a právě reworkem héček se může ještě snížit. 

Na závěr bych rád zmínil že se už pár let mluví o celkovém předělání penetrací u vyšších tierů, které by měly jít směrem dolů. Čeká nás tedy nová éra hry, kdy pancíř bude opět kralovat?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google
Reklama
Reklama