i
Zdroj: WoT.cz
Supertest: P26/40 – Tier IV italský střední tank
Konstrukce tohoto tanku začala koncem roku 1940, avšak kvůli problémům s nalezením vhodného motoru byl první prototyp stroje připraven až na počátku roku 1942. Hromadná výroba začala v roce 1943 v Turíně. Po kapitulaci Itálie na podzim roku 1943 byl tank přijat Němci pod jménem Panzerkampfwagen P40 737 (i) a byl použit v sekundárních jednotkách. Bylo vyrobeno celkem 100 jednotek. Tank bude zaveden jako vozidlo na čtvrtém tieru.
P26/40
Moduly P26/40
Podvozek | Věž | Dělo | Motor | Rádio |
P26/40 mod. 42 |
P26/40 mod. 41 |
Cannone da 47/40 |
Maybach HL 120 |
R.F. 1 C.A. |
P26/40 mod. 43 |
P26/40 mod. 43 |
Cannone da 75/32 |
SPA 342 |
R.F. 2 C.A. |
Cannone da 75/34 |
Maybach HL 120 evoluzione |
Vlastnosti P26/40
Životaschopnost
Životy | 350 (HP) |
Pancíř podvozku | 50 / 40 / 40 (mm) |
Pancíř věže | 50 / 40 / 40 (mm) |
Palebná síla
Průbojnost | 97 / 130 / 70 (mm) |
Poškození | 110 / 110 / 175 (HP) |
Poškození za minutu | 1,639 (HP/m) |
Čas přebíjení | 4.03 (s) |
Rychlost střelby | 14.90 (cpm) |
Manévrovatelnost
Přesnost | 0.43 |
Čas zaměření | 2.2 (s) |
Zaměřovací kruh | |
po střelbě | 4.00 (α) |
během otáčení věže | 0.12 (α) |
během pohybu tanku | 0.29 (α) |
během otáčení tanku | 0.29 (α) |
Elevace / Deprese | +23 / -10 (stupňů) |
Rychlost otáčení věže | 38.0 (stupňů/s) |
Rychlost otáčení podvozku | 46.0 (stupňů/s) |
Mobilita
Váha / Naložení | 25.34 / 28.00 (t) |
Síla motoru | 400 (h.p.) |
Specifická síla | 15.79 (h.p./t) |
Maximální rychlost / Vzad | 40 / 15 (km/h) |
Odpor terénu | 1.005 / 1.247 / 2.205 (m/s2) |
Maskování
Maskování stojícího vozidla (%) | 25.7 / 6.68 (%) |
Maskování v pohybu tanku (%) | 19.3 / 5.02 (%) |
Odhalování
Maximální dohled | 330 (m) |
Dosah signálu | 432.8 (m) |