3. varianta tančíku Š-I pro Afghánistán
Tento tančík byl projektován na základě požadavků afgánského zákazníka. V roce 1938 byl vypracován projekt, který dostal označení Š-I-p. Postavený prototyp používal mnoho součástí z neúspěšného prototypu Š-I-SPO a dá se říct, že byl přestavbou, protože byl použit tentýž podvozek.
ZB vz. 27
Hlavní a jedinou výzbroj tančíku tvořily dva kulomety. Do čela nástavby byl lafetován těžký kulomet ZB vz. 37 a lehký kulomet ZB vz. 27. Oba kulomety byly ráže 7,92 mm. Pro lepší výhled byla na tomto prototypu namontována velitelská věžička.
ZB vz. 37
Bohužel Afghánistán o tento tančík ztratil zájem, protože se už poohlížel po obrněném vozidle vyšší kategorie. V roce 1939 projevili zájem o tento tančík Norové, ale bohužel kvůli složité a nepříliš dobré mezinárodní situaci z obchodu též sešlo.
Zajímavostí je, že u tohoto tančíku v roce 1943 zkoušeli experimentální „střední“ pohon pásů. Přestavba se nejspíše vůbec neprojevila jako funkční a od tohoto experimentu bylo upuštěno. Ani německá armáda o něj neprojevila zájem, a tak byl v roce 1946 sešrotován.
Technické parametry:
- Hlavní a sekundární zbraň: těžký kulomet ZB vz. 37 ráže 7,92 mm a lehký kulomet ZB vz. 27 ráže 7,92 mm
- Pancéřování: 8 až 15 mm
- Posádka: 2 muži
- Rychlost a dojezd: 45 km/h; 200 km po silnici
- Motor: Škoda Flat Six, zážehový vzduchem chlazený šestiválec, 60 koní
- Hmotnost: 4,6 t
Díky projektování všech tančíků získaly mnoho zkušeností ze stavby podvozků, které byly využity u jiných velmi známých tanků, například LT vz. 35.
Seznam všech tančíků, které Škodovka vyrobila:
- MU-2
- MU-4
- MU-6
- Š-I-d
- Š-I-d (T-32)
- Š-I-SPO
- Š-I-p (T-2)
- Š-I-j